Christian Walby ny Sales Manager på Swisslog Norge

I början av maj tillträdde Christian Walby befattningen som Sales Manager på Swisslog Norge. Med rekryteringen förstärker Swisslog ytterligare sin satsning på försäljning av breda standardlösningar för lagerautomation.

– Det ska bli fantastiskt roligt att få arbeta med att ytterligare utveckla segmentet volume sales på Swisslog. Med lösningar som AutoStore® och CarryPick® har vi en enorm tillväxtpotential på en snabbt växande marknad, säger Christian Walby, som tidigare har arbetat i säljledande roller på bland annat, EET Europarts, Optidev och Zetes.

Under sin första tid på Swisslog har Christian fått en intensivutbildning i lagerautomation och de olika lösningar som finns i Swisslogs omfattande utbud. Nu känner han sig inspirerad och förberedd att möta marknaden.

– Jag har lång erfarenhet av att arbeta med logistiklösningar i gränssnittet människa och teknik, men rena automationslösningar är nytt för mig. Vår fantastiska designavdelning har intensivutbildat mig i lagerautomation. Nu är jag redo att dra igång vårt arbete med att utveckla den norska marknaden. Ambitionen är hög, om tre år ska vi bland annat vara first-to-mind vad gäller AutoStore®-lösningar i Norge!

Christian Walby bor strax utanför Oslo i den pittoreska badorten Dröback. Vid sidan om arbetet är han en engagerad pappa, entusiastisk golfare och passionerad tränare och utövare av pistolskytte.  

Fler nyheter

GXO Logistics satsar på humanoida lagerrobotar

Det amerikanska globalt verksamma 3PL-företaget GXO Logistics har ingått ett avtal med robotutvecklaren Reflex Robotics om pilottestning av deras humanoida robot, Reflex Bot. En humanoid robot, även kallad maskinmänniska, är utvecklad för att efterlikna hur människokroppen ser ut och utför arbetsuppgifter.

Läs mer »

Paketindex: Ökad e-handel med Kina som största land för utrikes köp

Av Paketindex kvartal 2 2024 (Transportföretagen) framgår att antalet skickade paket från e-handel till konsument ökade med 9,6 % jämfört med samma period förra året, och ökningen hittills i år uppgår till 9,7 %. Utlandspaketen växte även kraftigt som en följd av fler köp från kinesiska lågprissajter. Enligt PostNords rapport E-barometern har Kina nu sprungit förbi Tyskland och blivit svenskarnas förstahandsval när de e-handlar från utlandet.

Läs mer »