ICANIWILL minskar leveransrelaterade kundfrågor med hälften i samarbete med nShift

ICANIWILL (ICIW) är ett av de snabbast växande sportklädesmärkena i norra Europa, vilket är ett resultat av ett populärt produktsortiment och de stora förbättringar som gjorts i kundupplevelsen efter köp. På mindre än ett år har bolaget genom sitt samarbete med nShift och deras tjänst nShift Track bland annat sparat 12 000 euro i kundtjänstkostnader och minskat antalet leveransrelaterade frågor från kunderna med hälften.

– ICIW visar hur viktig leveransupplevelsen är för ett företags tillväxt. Resultaten talar för sig själva. För konsumenterna är deras leveranser inte bara lådor och påsar, utan grunden till en långvarig relation med ett varumärke som kommunicerar och skapar kontakt med dem på många nivåer, säger Maarten Tops, Product Director på nShift.

ICIW började arbeta med nShift efter att ha upplevt en snabb tillväxt som deras orderspårningssystem inte kunde hålla jämna steg med. Ordrarna spårades via portalerna hos de fraktbolag som företaget använde, vilket skapade en inkonsekvent upplevelse av kundkommunikationen och gav företaget begränsad insyn i hur snabbt och framgångsrikt man hanterade sina beställningar, vilket gjorde det svårt att ge kunderna regelbundna uppdateringar om sina leveranser.

– Att kunna kommunicera direkt med kunderna har varit en gamechanger när det gäller att hantera förfrågningar om beställningar och att få insyn i data så att vi kontinuerligt kan förbättra den service vi erbjuder, säger Pontus Eriksson, Chief Operating Officer på ICIW och fortsätter:

– Det enda sättet som vi tidigare kommunicerade direkt med våra kunder om deras beställningar på var med ett enkelt e-postmeddelande från lagret. Det innehöll en webbadress som ledde dem till fraktbolagets portal. Det var fult och speglade inte alls det varumärke vi hade skapat , något som nShift har hjälpt oss att lösa.

Fler nyheter

SCE TALKs: ”Mycket mer än AutoStore, en total systemintegratör”

Element Logic är en snabbväxande leverantör och systemintegratör av automatiserade lagerlösningar. Sedan länge förknippas Element Logic med AutoStore, eftersom bolaget har levererat hundratals AutoStore-lösningar världen över. I den här intervjun berättar Anders Bohlin, Sales Manager Element Logic Sweden, om varför bolaget satsar på ett allt bredare erbjudande av såväl hårdvaror, mjukvaror, tjänster och vilka ambitioner man har inför framtiden.

Läs mer »

Søstrene Grene implementerar Shelf-To-Person-lösning från Geek+

Kinesiska robotbolaget Geekplus och deras nordiska partner STL har implementerat en så kallade PopPick Lite-lösning – en shelf-to-person-lösning – i den danska butikskedjan Søstrene Grenes distributionscenter i Venlo, Nederländerna. Systemet, som består av 64 robotar och 8 plockstationer, uppges förbättra såväl ergonomi som genomströmning och noggrannhet.

Läs mer »

Globala störningar sätter 4PL i centrum för framtidens logistik

Geopolitiska spänningar, pandemins efterskalv och ekonomisk volatilitet gör att supply chain-frågorna är viktigare än någonsin. För Pontus Sellberg, analytiker på Danske Bank, innebär det att osäkerheten blivit den nya normaliteten. För Sonats vd Mattias Norin är slutsatsen lika tydlig: företag måste bygga upp en starkare förmåga att designa, styra och utveckla sina försörjningskedjor, och där spelar en oberoende 4PL-aktör en avgörande roll.

Läs mer »