ICANIWILL (ICIW) är ett av de snabbast växande sportklädesmärkena i norra Europa, vilket är ett resultat av ett populärt produktsortiment och de stora förbättringar som gjorts i kundupplevelsen efter köp. På mindre än ett år har bolaget genom sitt samarbete med nShift och deras tjänst nShift Track bland annat sparat 12 000 euro i kundtjänstkostnader och minskat antalet leveransrelaterade frågor från kunderna med hälften.
– ICIW visar hur viktig leveransupplevelsen är för ett företags tillväxt. Resultaten talar för sig själva. För konsumenterna är deras leveranser inte bara lådor och påsar, utan grunden till en långvarig relation med ett varumärke som kommunicerar och skapar kontakt med dem på många nivåer, säger Maarten Tops, Product Director på nShift.
ICIW började arbeta med nShift efter att ha upplevt en snabb tillväxt som deras orderspårningssystem inte kunde hålla jämna steg med. Ordrarna spårades via portalerna hos de fraktbolag som företaget använde, vilket skapade en inkonsekvent upplevelse av kundkommunikationen och gav företaget begränsad insyn i hur snabbt och framgångsrikt man hanterade sina beställningar, vilket gjorde det svårt att ge kunderna regelbundna uppdateringar om sina leveranser.
– Att kunna kommunicera direkt med kunderna har varit en gamechanger när det gäller att hantera förfrågningar om beställningar och att få insyn i data så att vi kontinuerligt kan förbättra den service vi erbjuder, säger Pontus Eriksson, Chief Operating Officer på ICIW och fortsätter:
– Det enda sättet som vi tidigare kommunicerade direkt med våra kunder om deras beställningar på var med ett enkelt e-postmeddelande från lagret. Det innehöll en webbadress som ledde dem till fraktbolagets portal. Det var fult och speglade inte alls det varumärke vi hade skapat , något som nShift har hjälpt oss att lösa.