Minna Dahlberg, marknads- och kommunikationschef på Agria Djurförsäkring.

Agria Djurförsäkring väljer Orio Logistics för logistiken

Agria Djurförsäkring har valt Orio Logistics som samarbetspartner för sin webbshop AgriaShop samt för logistiken kring Agrias kundevenemang. AgriaShop erbjuder ett brett utbud av produkter för både sällskapsdjur, hästar och deras ägare.

– Efter en noggrann upphandlingsprocess föll vårt val på Orio Logistics i Nyköping eftersom de kunde presentera de mest konkurrenskraftiga och flexibla lösningarna utifrån våra krav. Vi känner också ett stort förtroende för teamet som vi kommer att samarbeta med, säger Minna Dahlberg, marknads- och kommunikationschef på Agria Djurförsäkring. 

Samarbetet innebär att Orio Logistics tar ansvar för Agrias lagerhantering samt säkerställer att rätt transportlösningar säkrar leveransen till Agrias kunder i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Frankrike och England. I samarbetet ingår även att Orio hanterar intern kundtjänst kring logistiken samt ett antal värdeskapande tilläggstjänster. 

För tre år sedan lanserade Orio AB affärsområdet Orio Logistics och på relativt kort tid har det nya affärsområdet fått ett stort antal kunder inom huvudområdena e-handel, livsmedel och eftermarknad. 

– Det enormt roligt att Agria Djurförsäkring har valt oss som logistikpartner och ger oss förtroende att ansvara för många olika aktiviteter och arbetsmoment. Vi ser fram emot ett långsiktigt, utvecklande samarbete där vi växer tillsammans, säger Martin Lennbom, affärsområdesansvarig på Orio Logistics. 

Agria Djurförsäkring är Länsförsäkringars specialistbolag för djur- och grödaförsäkringar. Orio Logistics är ett affärsområde i Orio AB som erbjuder logistiktjänster/3PL inom huvudområdena e-handel, livsmedel och eftermarknad. 

Fler nyheter

Från Gnosjöanda till datadriven lagerlogistik

”Jag växte upp i Småland, ett landskap där entreprenörskap, verkstadsindustri och lagerlokaler är vardag. Där lärde jag mig att arbeta snabbt, samarbeta nära och hitta praktiska lösningar med små medel. Den mentaliteten, ofta kallad Gnosjöandan, har länge präglat den regionen och jag ser att samma förhållningssätt är en styrka även i dagens digitala affärsvärld. Men även de mest lösningsorienterade verksamheterna står idag inför ett skifte – en digital transformation som omformar hela kedjan från inköp till leverans.” Så inleds Henrik Berglunds senaste krönika i Supply Chain Effects magasin. Läs den här.

Läs mer »