Apohem bygger nytt lager och investerar i DeliveryCheckout – “Förbättrar leveransupplevelsen”

 Snabbväxande nätapoteket Apohem, som ägs av Axfood och Novax, öppnar ett nytt lager i Årsta och i och etablerar nya processer och system för logistiken. Lagret i Årsta är ett av Stockholms mest centrala e-handelslager som ska möta den ökade efterfrågan inom e-handeln. Den totala lagerytan för Apohem blir över 2 500 kvadratmeter, vilket ger en god kapacitet för en fortsatt tillväxt och potential för synergier med andra bolag i AxFood-koncernen.

– Flytten till Årsta är ett stort och viktigt steg för Apohem. Vägg i vägg med våra koncernsyskon Willys, Hemköp och Mat.se skapar vi förutsättningar för synergier, samtidigt som vi bygger en riktigt fin arbetsplats för både befintliga och nya kollegor, säger Apohems vd Gustav Hasselgren.

Apohem arbetar ständigt med att förbättra leveransupplevelsen för kunderna och som ett led i det har man valt att använda sig av Unifauns DeliveryCheckout. Funktionen ger Apohem möjlighet att utan kod lägga till och förändra leveransalternativ i kassan för ökad konvertering.

– För Apohem var det viktigt att hitta en lösning som gjorde det enkelt att lägga till och anpassa leveransalternativ på ett sätt som ytterligare förbättrar kundupplevelsen. Vi ser fram emot att börja arbeta med Unifauns DeliveryCheckout, säger Gustav Hasselgren.

DeliveryCheckout används av hundratals nordiska e-handlare. i kombination med tjänster för print av paketetiketter, bokning av transportör samt spårning och avisering.

– Vi är oerhört glada över förtroendet från Apohem och tror starkt på gruppen bakom satsningen. Det är också oerhört kul att Apohem redan nu kör igång DeliveryCheckouten även om Unifaun inte levererar bokningslösningen, ännu. Det visar på flexibiliteten i vår produkt, säger Fredrik Alfort ansvarig säljare på Unifaun. Utöver Unifaun DeliveryCheckout kommer Apohem under hösten att börja använda Unifaun Online för digital hantering av alla leveranser samt Unifaun Analytics.

Fler nyheter

Hatstore investerar i robotlager

Snabbväxande Hatstore – en butik för kepsar och mössor på nätet – investerar i en AutoStore som levereras av Element Logic. Lagerlösningen ger Hatstore en mycket mer yteffektiv lagerlösning jämfört med ett manuellt lager. Investeringen ger även bolaget möjlighet att fortsätta växa utan att behöva flytta till nya lokaler.

Läs mer »

Click&Collect med aktivt bemötande ökar kundnöjdhet och försäljning

Click & Collect – dvs. att beställa på nätet och hämta varan i butik – har blivit en vanligare leveransmetod inom e-handeln. En ny studie av företaget CX First på uppdrag av PostNord visar att de konsumenter som hämtar sitt paket i butik blir mer nöjda och ofta köper något mer, om de får ett proaktivt bemötande av butikspersonalen. Att vänta länge på sin vara sänker däremot konsumentens upplevelse.

Läs mer »

The Future of Warehousing

Supply Chain Effects Stefan Karlöf intervjuar tre erfarna experter från Zebra Technologies på temat Framtidens lager- och materialhantering (The Future of Warehousing).

Läs mer »