Apohem bygger nytt lager och investerar i DeliveryCheckout – ”Förbättrar leveransupplevelsen”

 Snabbväxande nätapoteket Apohem, som ägs av Axfood och Novax, öppnar ett nytt lager i Årsta och i och etablerar nya processer och system för logistiken. Lagret i Årsta är ett av Stockholms mest centrala e-handelslager som ska möta den ökade efterfrågan inom e-handeln. Den totala lagerytan för Apohem blir över 2 500 kvadratmeter, vilket ger en god kapacitet för en fortsatt tillväxt och potential för synergier med andra bolag i AxFood-koncernen.

– Flytten till Årsta är ett stort och viktigt steg för Apohem. Vägg i vägg med våra koncernsyskon Willys, Hemköp och Mat.se skapar vi förutsättningar för synergier, samtidigt som vi bygger en riktigt fin arbetsplats för både befintliga och nya kollegor, säger Apohems vd Gustav Hasselgren.

Apohem arbetar ständigt med att förbättra leveransupplevelsen för kunderna och som ett led i det har man valt att använda sig av Unifauns DeliveryCheckout. Funktionen ger Apohem möjlighet att utan kod lägga till och förändra leveransalternativ i kassan för ökad konvertering.

– För Apohem var det viktigt att hitta en lösning som gjorde det enkelt att lägga till och anpassa leveransalternativ på ett sätt som ytterligare förbättrar kundupplevelsen. Vi ser fram emot att börja arbeta med Unifauns DeliveryCheckout, säger Gustav Hasselgren.

DeliveryCheckout används av hundratals nordiska e-handlare. i kombination med tjänster för print av paketetiketter, bokning av transportör samt spårning och avisering.

– Vi är oerhört glada över förtroendet från Apohem och tror starkt på gruppen bakom satsningen. Det är också oerhört kul att Apohem redan nu kör igång DeliveryCheckouten även om Unifaun inte levererar bokningslösningen, ännu. Det visar på flexibiliteten i vår produkt, säger Fredrik Alfort ansvarig säljare på Unifaun. Utöver Unifaun DeliveryCheckout kommer Apohem under hösten att börja använda Unifaun Online för digital hantering av alla leveranser samt Unifaun Analytics.

Fler nyheter

Stadigt växande marknad för fjärdepartslogistik

Uttrycken fjärdepartslogistik (4PL) och Lead Logistics Provider (LLP) lär ha myntats 1996 av Bob Evans, som då var konsult på Arthur Andersen (numera Accenture). Han definierade dessa båda uttryck som benämningar på en integratör som med resurser, kapacitet och sin egen och andra organisationers teknik designar, bygger och opererar omfattande lösningar i försörjningskedjan.

Läs mer »

Jula investerar i en AutoStore-lösning

Butikskedjan Jula växer snabbt både med fler fysiska butiker och en snabbt ökande e-handel. Med målet att både komprimera sin lagerhållning och samtidigt öka effektiviteten i plocket i centrallagret i Skara har Jula fattat beslut om att investera i en Autostore-lösning från Element Logic.

Läs mer »

Trafikanalys: Elektrifierade lastbilar ökar kraftigt kommande år

Statistikmyndigheten Trafikanalys uppger i en ny rapport att antalet nyregistrerade fordon kommer fortsatt att ligga på låga nivåer under 2024, men öka igen under 2025-2027 i takt med ett förbättrat konjunkturläge. En annan slutsats är att elektrifieringen av lastbilar fortsätter i snabb takt där även tunga eldrivna lastbilar köps i allt högre grad.

Läs mer »