Apohem bygger nytt lager och investerar i DeliveryCheckout – ”Förbättrar leveransupplevelsen”

 Snabbväxande nätapoteket Apohem, som ägs av Axfood och Novax, öppnar ett nytt lager i Årsta och i och etablerar nya processer och system för logistiken. Lagret i Årsta är ett av Stockholms mest centrala e-handelslager som ska möta den ökade efterfrågan inom e-handeln. Den totala lagerytan för Apohem blir över 2 500 kvadratmeter, vilket ger en god kapacitet för en fortsatt tillväxt och potential för synergier med andra bolag i AxFood-koncernen.

– Flytten till Årsta är ett stort och viktigt steg för Apohem. Vägg i vägg med våra koncernsyskon Willys, Hemköp och Mat.se skapar vi förutsättningar för synergier, samtidigt som vi bygger en riktigt fin arbetsplats för både befintliga och nya kollegor, säger Apohems vd Gustav Hasselgren.

Apohem arbetar ständigt med att förbättra leveransupplevelsen för kunderna och som ett led i det har man valt att använda sig av Unifauns DeliveryCheckout. Funktionen ger Apohem möjlighet att utan kod lägga till och förändra leveransalternativ i kassan för ökad konvertering.

– För Apohem var det viktigt att hitta en lösning som gjorde det enkelt att lägga till och anpassa leveransalternativ på ett sätt som ytterligare förbättrar kundupplevelsen. Vi ser fram emot att börja arbeta med Unifauns DeliveryCheckout, säger Gustav Hasselgren.

DeliveryCheckout används av hundratals nordiska e-handlare. i kombination med tjänster för print av paketetiketter, bokning av transportör samt spårning och avisering.

– Vi är oerhört glada över förtroendet från Apohem och tror starkt på gruppen bakom satsningen. Det är också oerhört kul att Apohem redan nu kör igång DeliveryCheckouten även om Unifaun inte levererar bokningslösningen, ännu. Det visar på flexibiliteten i vår produkt, säger Fredrik Alfort ansvarig säljare på Unifaun. Utöver Unifaun DeliveryCheckout kommer Apohem under hösten att börja använda Unifaun Online för digital hantering av alla leveranser samt Unifaun Analytics.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »