Blue Yonders Girish Rishi slutar på topp

Blue Yonder meddelade i veckan att CEO Girish Rishi lämnar företaget. Mark Morgan, företagets executive vice president (EVP) för Worldwide Commercial Business, kommer tillsvidare att fungera som tillfällig CEO. Rishi kommer att vara kvar i företaget till slutet av februari för att säkerställa en smidig övergång.

Rishi lämnar Blue Yonder efter ett rekordår för företaget under 2021, med totala intäkter på 1,1 miljarder dollar och ett rekordantal molnkunder. Han började på företaget 2017 och ledde övergången av Blue Yonders lösningsportfölj till molnet samt var ansvarig för viktiga strategiska förvärv, bland annat av Blue Yonder och Yantriks. Under Rishis ledning ökade även kundnöjdheten.

– Som framgår av vår senaste resultatrelease har verksamheten aldrig varit i bättre form för Blue Yonder. Optimering av försörjningskedjor är i framkant i alla styrelserum runt om i världen, och Blue Yonder spelar en avgörande roll som den ledande leverantören av end-to-end-lösningar, säger Rishi.

Morgan, som blir tillförordnad vd i slutet av februari, har varit i företaget i 23 år i en rad olika roller.

– Under mina 23 år i företaget har jag sett Blue Yonder göra det möjligt för företag att leverera väsentliga varor som mat, vatten och medicin snabbare och mer effektivt. Vi brinner för det här arbetet, säger Morgan. Jag är tacksam för Girishs innovativa ledarskap, vision och vänskap under de senaste fem åren och ser fram emot att bygga vidare på vår framgång.

– Vi är tacksamma för det enastående ledarskap som Girish har gett Blue Yonder under hela sin tid i företaget och under den framgångsrika övergången till Panasonics ägande. Han lämnar företaget i en stark position för fortsatt tillväxt och med ett ledarteam av högsta klass, säger Yasu Higuchi, ordförande för Blue Yonders styrelse och CEO för Panasonic Connected Solutions Company.

Blue Yonder är en världsledande aktör inom området digital supply chain och omnichannel handel.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »