Blue Yonders Girish Rishi slutar på topp

Blue Yonder meddelade i veckan att CEO Girish Rishi lämnar företaget. Mark Morgan, företagets executive vice president (EVP) för Worldwide Commercial Business, kommer tillsvidare att fungera som tillfällig CEO. Rishi kommer att vara kvar i företaget till slutet av februari för att säkerställa en smidig övergång.

Rishi lämnar Blue Yonder efter ett rekordår för företaget under 2021, med totala intäkter på 1,1 miljarder dollar och ett rekordantal molnkunder. Han började på företaget 2017 och ledde övergången av Blue Yonders lösningsportfölj till molnet samt var ansvarig för viktiga strategiska förvärv, bland annat av Blue Yonder och Yantriks. Under Rishis ledning ökade även kundnöjdheten.

– Som framgår av vår senaste resultatrelease har verksamheten aldrig varit i bättre form för Blue Yonder. Optimering av försörjningskedjor är i framkant i alla styrelserum runt om i världen, och Blue Yonder spelar en avgörande roll som den ledande leverantören av end-to-end-lösningar, säger Rishi.

Morgan, som blir tillförordnad vd i slutet av februari, har varit i företaget i 23 år i en rad olika roller.

– Under mina 23 år i företaget har jag sett Blue Yonder göra det möjligt för företag att leverera väsentliga varor som mat, vatten och medicin snabbare och mer effektivt. Vi brinner för det här arbetet, säger Morgan. Jag är tacksam för Girishs innovativa ledarskap, vision och vänskap under de senaste fem åren och ser fram emot att bygga vidare på vår framgång.

– Vi är tacksamma för det enastående ledarskap som Girish har gett Blue Yonder under hela sin tid i företaget och under den framgångsrika övergången till Panasonics ägande. Han lämnar företaget i en stark position för fortsatt tillväxt och med ett ledarteam av högsta klass, säger Yasu Higuchi, ordförande för Blue Yonders styrelse och CEO för Panasonic Connected Solutions Company.

Blue Yonder är en världsledande aktör inom området digital supply chain och omnichannel handel.

Fler nyheter

PMI: Fortsatt uppåt i industrin – Sverige sticker ut

Inköpschefsindex (PMI) för industrin ökade i november till 53,8 från 53,2 i oktober och är därmed i tillväxtzonen fjärde månaden i rad. Sedan bottennivån i fjol har indexet stigit med drygt tretton indexenheter och närmar sig dess historiska genomsnitt på 54,3.

Läs mer »