Boozt.com – teknikbolaget som säljer mode på nätet

Lyssna på det här spännande samtalet med Lars Lindgaard Chief Supply Chain Officer på Boozt.com – ett snabbväxande, framgångsrikt företag som numera definierar sig som ett teknikbolag som säljer mode. Men i princip skulle bolagets väloljade logistikmaskineri och operativa plattform kunna hantera det mesta med sina avancerade tekniklösningar och världens största robotlager från AutoStore och Element Logic. Samtalet är ett i raden i serien SCE600SEC. från Supply Chain Effect.

Fler nyheter

Trump vill se ”rättvisa, ömsesidiga tullar”

Under torsdagen undertecknade Donald Trump en så kallade executive order om att utarbeta en plan för att införa ”rättvisa, ömsesidiga tullar” på varje land som tar ut importavgifter på amerikanska varor. Många anser att beslutet innebär ytterligare ett steg mot ett globalt handelskrig.

Läs mer »

Oracle AI-optimerar sina SCM-mjukvaror

Oracle introducerar nya AI-drivna logistik- och orderhanteringsfunktioner i sin molnbaserade mjukvarusvit Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM) för att hjälpa företag att öka effektiviteten och hållbarheten i globala logistikkedjor.

Läs mer »