Boozt.com – teknikbolaget som säljer mode på nätet

Lyssna på det här spännande samtalet med Lars Lindgaard Chief Supply Chain Officer på Boozt.com – ett snabbväxande, framgångsrikt företag som numera definierar sig som ett teknikbolag som säljer mode. Men i princip skulle bolagets väloljade logistikmaskineri och operativa plattform kunna hantera det mesta med sina avancerade tekniklösningar och världens största robotlager från AutoStore och Element Logic. Samtalet är ett i raden i serien SCE600SEC. från Supply Chain Effect.

Fler nyheter

Kolla in utgivningsplanen för 2023!

Det pågår en formlig revolution just nu inom supply chain management och logistik. Till största delen drivs utvecklingen av den snabba digitaliseringen och teknikutvecklingen i kombination med höga hållbarhetsambitioner och ökade globala risker. Trots osäkerheter i världen och en dämpad konjunktur så fortsätter logistiksektorn att växa stadigt. Under 2023 fortsätter Supply Chain Effect att följa, förklara och analysera den spännande utvecklingen!


Ladda ner utgivningsplanen för 2023 här!

Läs mer »

Fortsatt nedgång i industrikonjunkturen

Konjunkturbarometern PMI-total (Inköpschefsindex) backade i september för fjärde månaden i rad till 49,2 från 50,2 i augusti, vilket är första gången sedan pandemiåret 2020 som industrin befinner sig utanför tillväxtzonen, dvs. ligger under 50-strecket.

Läs mer »

Ny vd för PostNord TPL

Jonas Kolehmainen har utsetts till ny vd för PostNord TPL, ett dotterbolag inom PostNord. Kolehmainen har en bred erfarenhet inom logistikbranschen och kommer närmast från Snusbolaget Norden AB /Haypp Group AB där han haft rollen som Chief Logistics Officer (CLO).

Läs mer »