Christian Walby ny Sales Manager på Swisslog Norge

I början av maj tillträdde Christian Walby befattningen som Sales Manager på Swisslog Norge. Med rekryteringen förstärker Swisslog ytterligare sin satsning på försäljning av breda standardlösningar för lagerautomation.

– Det ska bli fantastiskt roligt att få arbeta med att ytterligare utveckla segmentet volume sales på Swisslog. Med lösningar som AutoStore® och CarryPick® har vi en enorm tillväxtpotential på en snabbt växande marknad, säger Christian Walby, som tidigare har arbetat i säljledande roller på bland annat, EET Europarts, Optidev och Zetes.

Under sin första tid på Swisslog har Christian fått en intensivutbildning i lagerautomation och de olika lösningar som finns i Swisslogs omfattande utbud. Nu känner han sig inspirerad och förberedd att möta marknaden.

– Jag har lång erfarenhet av att arbeta med logistiklösningar i gränssnittet människa och teknik, men rena automationslösningar är nytt för mig. Vår fantastiska designavdelning har intensivutbildat mig i lagerautomation. Nu är jag redo att dra igång vårt arbete med att utveckla den norska marknaden. Ambitionen är hög, om tre år ska vi bland annat vara first-to-mind vad gäller AutoStore®-lösningar i Norge!

Christian Walby bor strax utanför Oslo i den pittoreska badorten Dröback. Vid sidan om arbetet är han en engagerad pappa, entusiastisk golfare och passionerad tränare och utövare av pistolskytte.  

Fler nyheter

Hatstore investerar i robotlager

Snabbväxande Hatstore – en butik för kepsar och mössor på nätet – investerar i en AutoStore som levereras av Element Logic. Lagerlösningen ger Hatstore en mycket mer yteffektiv lagerlösning jämfört med ett manuellt lager. Investeringen ger även bolaget möjlighet att fortsätta växa utan att behöva flytta till nya lokaler.

Läs mer »

Click&Collect med aktivt bemötande ökar kundnöjdhet och försäljning

Click & Collect – dvs. att beställa på nätet och hämta varan i butik – har blivit en vanligare leveransmetod inom e-handeln. En ny studie av företaget CX First på uppdrag av PostNord visar att de konsumenter som hämtar sitt paket i butik blir mer nöjda och ofta köper något mer, om de får ett proaktivt bemötande av butikspersonalen. Att vänta länge på sin vara sänker däremot konsumentens upplevelse.

Läs mer »

The Future of Warehousing

Supply Chain Effects Stefan Karlöf intervjuar tre erfarna experter från Zebra Technologies på temat Framtidens lager- och materialhantering (The Future of Warehousing).

Läs mer »