Håkan Hammar, Country Manager Zetes Sverige

Coca-Cola European Partners väljer Zetes I Sverige

Coca-Cola European Partners väljer teknikbolaget Zetes som leverantör i Sverige för att få en snabbare, säkrare och noggrannare lagerhantering.

Nyligen ökade Coca-Cola European Partners effektiviteten i sina lagerprocesser med ökad automation och i samband med ett uppgraderingsprojekt så investerades i tåliga Panasonic Toughbook-terminaler på truckarna i Coca Colas svenska produktionsanläggning. Projektet effektiviserar hanteringen av inkommande gods, plock och packning samt minimerar driftstörningar och reducerar fel.

– Hos Zetes har vi funnit en kunnig och erfaren partner som kan leverera helheten och hjälpa oss säkra varje led i processen på lagret. Med facit i hand är vi väldigt nöjda med deras professionalitet, driv och arbete, konstaterar Robert Tse, Senior Manager på Coca-Cola European Partners i Sverige.

Projektet som tidigare utförts på flertal av Coca-Colas produktionssiter runt om Europa har medfört stora effektivitetsvinster vilket bland annat resulterat i en snabbare och säkrare leveransprocess.

– Coca-Cola är ännu ett bevis på vår förmåga att hjälpa de större kunderna med behov av service och support över hela Europa. Vi kan tryggt leverera denna typ av internationella projekt likväl som att vi kan jobba med de mindre bolagen, säger Håkan Hammar, Country Manager för Zetes i Sverige.

Zetes är ett teknikföretag specialiserat på optimering av distributionskedjan och lösningar för identifiering av personer som hjälper företag att uppnå effektivitet, visibilitet och spårbarhet i distributionskedjan.



Fler nyheter

GXO Logistics satsar på humanoida lagerrobotar

Det amerikanska globalt verksamma 3PL-företaget GXO Logistics har ingått ett avtal med robotutvecklaren Reflex Robotics om pilottestning av deras humanoida robot, Reflex Bot. En humanoid robot, även kallad maskinmänniska, är utvecklad för att efterlikna hur människokroppen ser ut och utför arbetsuppgifter.

Läs mer »

Paketindex: Ökad e-handel med Kina som största land för utrikes köp

Av Paketindex kvartal 2 2024 (Transportföretagen) framgår att antalet skickade paket från e-handel till konsument ökade med 9,6 % jämfört med samma period förra året, och ökningen hittills i år uppgår till 9,7 %. Utlandspaketen växte även kraftigt som en följd av fler köp från kinesiska lågprissajter. Enligt PostNords rapport E-barometern har Kina nu sprungit förbi Tyskland och blivit svenskarnas förstahandsval när de e-handlar från utlandet.

Läs mer »