Håkan Hammar, Country Manager Zetes Sverige

Coca-Cola European Partners väljer Zetes I Sverige

Coca-Cola European Partners väljer teknikbolaget Zetes som leverantör i Sverige för att få en snabbare, säkrare och noggrannare lagerhantering.

Nyligen ökade Coca-Cola European Partners effektiviteten i sina lagerprocesser med ökad automation och i samband med ett uppgraderingsprojekt så investerades i tåliga Panasonic Toughbook-terminaler på truckarna i Coca Colas svenska produktionsanläggning. Projektet effektiviserar hanteringen av inkommande gods, plock och packning samt minimerar driftstörningar och reducerar fel.

– Hos Zetes har vi funnit en kunnig och erfaren partner som kan leverera helheten och hjälpa oss säkra varje led i processen på lagret. Med facit i hand är vi väldigt nöjda med deras professionalitet, driv och arbete, konstaterar Robert Tse, Senior Manager på Coca-Cola European Partners i Sverige.

Projektet som tidigare utförts på flertal av Coca-Colas produktionssiter runt om Europa har medfört stora effektivitetsvinster vilket bland annat resulterat i en snabbare och säkrare leveransprocess.

– Coca-Cola är ännu ett bevis på vår förmåga att hjälpa de större kunderna med behov av service och support över hela Europa. Vi kan tryggt leverera denna typ av internationella projekt likväl som att vi kan jobba med de mindre bolagen, säger Håkan Hammar, Country Manager för Zetes i Sverige.

Zetes är ett teknikföretag specialiserat på optimering av distributionskedjan och lösningar för identifiering av personer som hjälper företag att uppnå effektivitet, visibilitet och spårbarhet i distributionskedjan.



Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »