Helene Rönnmark, marknadschef på Consafe Logistics kommenterar företagets nya logotyp.

Consafe Logistics lanserar ny logotyp

WMS-leverantören Consafe Logistics har efter 21 år valt att uppdatera sin företagslogotyp. Förändringen ska symbolisera företagets utveckling och ambition att ligga i framkant inom supply chain.

– Vår gamla logotyp har varit en viktig del av Consafe Logistics arv och har hjälpt till att bygga den starka grund vi står på idag. Men våra kunder, marknader och produkter har utvecklats, och det var dags att matcha den nuvarande världen, säger Hélène Rönnmark, marknadschef på Consafe Logistics.

Respekt för arvet

Téo Pavlidis, som har designat den nya loggan, har haft som ambition att utveckla något nytt som samtidigt knyter an till bolagets historia.

– Att designa om en logotyp som har varit en del av vårt DNA i över 20 år är en komplex uppgift. Den gamla logotypen är djupt rotad i företagets historia och bär ett stort känslomässigt värde för våra medarbetare och igenkänning för våra kunder. Vi ville skapa en ny version som respekterar arvet men som också representerar vår framåtblickande strategi, säger han.

Consafe Logistics är ett mjukvaruföretag som designar lagerhanteringssystem och lagerstyrningssystem (WMS & WCS) som gör logistik- och supply chain-företagens lagerverksamhet smartare, mer effektiva och därmed mer hållbara. Bolaget finns i åtta europeiska länder: Belgien, Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Polen, Sverige och Storbritannien, och har sitt huvudkontor i Lund,

Fler nyheter

Consafe Logistics lanserar ny logotyp

WMS-leverantören Consafe Logistics har efter 21 år valt att uppdatera sin företagslogotyp. Förändringen ska symbolisera företagets utveckling och ambition att ligga i framkant inom supply chain.

Läs mer »

”57 procent intresserade av hållbara hemleveranser” 

Den globala leverantören av logistiklösningar, Descartes Systems Group, har publicerat resultaten från en ny studie som undersökte onlinekonsumenters uppfattning om säljande företags hållbarhet i samband med leverans. Studien visar att det finns ett ganska eller mycket stort intresse för hållbara hemleveranser, men att betalningsviljan påverkas av det ekonomiska läget.

Läs mer »