Peter Ervasalo, vd DHL Express Sverige och Åsa Edlund Jönsson, generalsekreterare på Sveriges Olympiska Kommitté.

DHL Express officiell logistikpartner till SOK

DHL Express blir officiell logistikpartner till Sveriges Olympiska Kommitté (SOK). Ett partnerskap som bygger på gemensamma värderingar och en strävan efter hållbarhet – och syftar till att stödja SOK inför kommande olympiska evenemang, uppger de båda parterna i ett pressmeddelande.

– Vi är stolta över att bli officiell logistikpartner till Sveriges Olympiska Kommitté, säger Peter Ervasalo, vd DHL Express Sverige, som erbjuder internationella kurir- och expressleveranser.

Både DHL Express och SOK delar en stark vilja att minimera sin miljöpåverkan och främja hållbara praxis. Som en del av samarbetet kommer DHL Express att arbeta tillsammans med SOK för att minska klimatavtrycket och främja miljövänliga lösningar inom logistikområdet.

– Vi delar gemensamma värderingar med SOK och är engagerade i att stödja deras vision och framgång. Med våra engagerade och kunniga medarbetare, vår pålitliga logistik och vår strävan efter hållbarhet kommer vi att säkerställa att SOK kan fokusera på att leverera enastående prestationer för Sverige på den internationella arenan, säger Peter Ervasalo.

DHL Express har erfarenhet av att leverera logistik vid tidskritiska evenemang. Som officiell logistikpartner kommer DHL Express att stödja SOK genom att erbjuda skräddarsydda logistiklösningar för att säkerställa att utrustning och material når destinationen i tid. DHL Express kommer att dra nytta av sin globala nätverkskapacitet och expertis för att möjliggöra smidiga och effektiva leveranser.

– Både förberedelserna och själva spelen är en övning i logistik på världsnivå. Därför känner vi oss väldigt trygga med att ha fått DHL som partner. Vi ser fram emot ett långt och hållbart samarbete, säger Åsa Edlund Jönsson, generalsekreterare på Sveriges Olympiska Kommitté.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »