Peter Ervasalo, vd, DHL Express Sverige. Foto: DHL

DHL Express rankas högt som arbetsplats

DHL Express uppger i ett pressmeddelande att företaget återigen har rankats högt i Great Place to Works (GPTWs) årliga rankning av certifierade företag, vilket är ett erkännande av en attraktiv arbetsplats där medarbetarna trivs och känner sig engagerade.

– Att rankas högt av Great Place to Work är ett bevis på vårt engagemang för att skapa en säker och positiv arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra och kan utvecklas. Vi är särskilt stolta över vårt framgångsrika upplägg med medarbetarbonus, ett sätt att belöna våra medarbetare för deras engagemang och prestationer. Vi är övertygade om att denna modell stärker vårt team och bidrar till vår fortsatta framgång som ledande företag inom branschen, säger Lisa Göthberg, HR Director på DHL Express Sverige.

Medarbetarbonusen på DHL Express ger flera fördelar för både medarbetarna och företaget som helhet. Genom att belöna prestationer och framgångar skapas en kultur av motivation och engagemang bland medarbetarna samt skapar en starkare laganda.

– Våra medarbetare är hjärtat och själen i vårt företag. Utan deras engagemang och insatser skulle vi inte vara där vi är idag. Jag vill rikta ett stort tack till var och en för att ni bidrar till vår framgång och för att ni gör DHL Express till en fantastisk arbetsplats, säger Peter Ervasalo, vd, DHL Express Sverige.

Fler nyheter

GXO Logistics satsar på humanoida lagerrobotar

Det amerikanska globalt verksamma 3PL-företaget GXO Logistics har ingått ett avtal med robotutvecklaren Reflex Robotics om pilottestning av deras humanoida robot, Reflex Bot. En humanoid robot, även kallad maskinmänniska, är utvecklad för att efterlikna hur människokroppen ser ut och utför arbetsuppgifter.

Läs mer »

Paketindex: Ökad e-handel med Kina som största land för utrikes köp

Av Paketindex kvartal 2 2024 (Transportföretagen) framgår att antalet skickade paket från e-handel till konsument ökade med 9,6 % jämfört med samma period förra året, och ökningen hittills i år uppgår till 9,7 %. Utlandspaketen växte även kraftigt som en följd av fler köp från kinesiska lågprissajter. Enligt PostNords rapport E-barometern har Kina nu sprungit förbi Tyskland och blivit svenskarnas förstahandsval när de e-handlar från utlandet.

Läs mer »