Evanoff Group väljer PostNord TPL

PostNord TPL (tredjepartslogistik) och Evanoff Group inleder ett samarbete för logistik i dagligvaruhandeln. Vid sitt lager i Jordbro kommer PostNord TPL att hantera logistiken för Paolos, ett av varumärkena i Evanoff Groups portfölj. I Paolos sortimentet ingår produkter som till exempel olivolja, pasta, pesto, tomatsås och inlagda grönsaker.

– Vi ser fram emot att tillsammans med Evanoff Group skapa en kostnadseffektiv och hållbar logistiklösning, säger Pierre Nilsson, Regionchef Stockholm, PostNord TPL

– Efter en samlad bedömning, där bland annat affärsvillkor, bemötande och geografiskt läge var viktiga aspekter, föll valet på PostNord TPL som vår nya logistikpartner, säger Dani Evanoff, VD, Evanoff Group.

Inledningsvis omfattar uppdraget lagerhållning, plock, pack samt distribution till grossister och livsmedelsbutiker. Ambitionen är att successivt utöka samarbetet inom flera områden, som till exempel inleveranstransporter.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »