Högtryck för Logistik & Transport – ”85 procent redan bokat”

Den 14-15 november är det dags igen för Nordens ledande logistik- och transportmässa och konferens att slå upp dörrarna. Och årets Logistik & Transport blir både större och mer fullmatad än i fjol. 

– Det är ett enormt stort intresse för årets evenemang. På mässan är redan 85 procent bokat trots att vi har ökat vår utställningsyta i år, säger Janne Nilsson, som är ansvarig för Logistik & Transport. 

Under åren har mötesplatsen blivit närmast en institution i branschen och attraherar allt fler utställare och besökare. 2023 var antalet utställare 117 vilket var en ökning med 13 jämfört med året innan. En ökning som väntas fortsätta även detta år. Detsamma gäller antalet besökare som uppgick till 4 248 förra året, vilket var en ökning med nio procent jämfört med 2022, och hela 87 procent av besökarna – eller 3 696 personer – var beslutsfattare. 

– De senaste tre åren har mässan och konferensen verkligen fått ett lyft, inte minst på den Öppna scenen där vi har ett fullspäckat program med ett riktigt tungt innehåll som attraherar en stor publik. Ett exempel är vår Nätverksfrukost om AI den 15 november som vänder sig till beslutsfattare och arrangeras och modereras av Supply Chain Effect, säger Janne och fortsätter:

– Konferensen har har de fyra huvudtemans Hela havet stormar, Redo för ett annat klimat?, Den nordiska logistikkartan samt Logistikens pris – jakten på lönsamhet. Och i år har vi dessutom utvecklat en ny, snygg och mer modern grafisk profil med nya färger och ett nytt bildspråk. Det här ska bli jättekul!

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »