Hultafors Group bygger AutoStore i Polen.

Hultafors Group etablerar distributionscenter i Polen – investerar i AutoStore

Hultafors Group har beslutat att deras nya europeiska distributionscenter ska ligga i Polen och Element Logic har fått förtroendet att bygga det första AutoStore-lagret i Polen. Driftstarten är planerad till andra kvartalet av 2021 uppger Element Logic i ett pressmeddelande.

– Ett automatiserat robotlager som AutoStore är en perfekt lösning för företag som Hultafors Group med många olika varumärken och verksamhet på en internationell marknad, säger Thomas Karlsson, Managing Director på Element Logic Sverige.

I Hultafors Groups portfölj ingår varumärken som Dunderdon, Snickers Workwear, Solid Gear och Hultafors. Målgruppen är proffs inom en mängd olika branscher, till exempel bygg och industri. För att säkra upp framtida tillväxt och förbättra servicen till sina kunder ville Hultafors Group satsa på ett AutoStore-lager och Element Logic har både den långa erfarenhet som efterfrågades och de europeiska distributionsrättigheterna som gör att man kan verka i Polen.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »