iBoxen rekryterar chef för produkt- och tjänsteutveckling

Infrastrukturbolaget iBoxen, som bygger upp ett rikstäckande och leverantörsoberoende leverans­boxnätverk, har rekryterat Måns Ljungmark som chef för produkt- och tjänsteutveckling och därmed säkerställa en kundupplevelse i toppklass och skapa ett mervärde för alla aktörer i det logistiska ekosystemet.

Måns har en gedigen erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling och har bland annat arbetat inom Scania och Electrolux. Närmast kommer Måns från rollen som Head of Peace of Mind på Electrolux med ansvar för produkter och lösningar till konsument på eftermarknaden.  

– Jag ser en enorm potential i den rikstäckande infrastruktur som iBoxen bygger ut. Det känns riktigt kul och utmanade att få vara med på denna resa. Med våra leveransboxar kan vi förutom e-handelsleveranser och returer skapa fler flexibla lösningar som underlättar vardagen för såväl privatpersoner som företag, säger Måns Ljungmark.

iBoxen fortsätter att bygga en rikstäckande infrastruktur för leveransboxar utomhus. Majoriteten av Sveriges alla logistikbolag har anslutit sig till infrastrukturen, vilket innebär att allt fler konsumenter enkelt och bekvämt kan hämta sina paket nära sin bostad eller på andra centrala platser. 

– Med Måns Ljungmark har vi ännu en nyckelrekrytering på plats. Måns kommer arbeta tätt ihop med iBoxens samarbetspartners och med affärsutvecklingen i bolaget, säger Anders Holm CCO och grundare iBoxen. 

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »