Johan Kagerö till Knapp Nordics

KNAPP har rekryterat Johan Kagerö som ny ansvarig säljare på affärsområdet mobile robotics. Johan har en bakgrund som både servicetekniker och säljare av autonoma mobila robotar, bland annat som globalt ansvarig för produktlinjer inom AGV, Automated Guided Vehicles och AMR, Automated Mobile Robots.

– Jag ser fram emot att få ansluta till KNAPP, som är ett ledande företag inom mobila robotar och automation. Med min kunskap vill jag bidra till att utveckla erbjudandet till kunderna. Som jag ser det finns det en enorm potential för att automatisera internlogistik på den nordiska marknaden, och KNAPPs produkter är helt rätt i tiden, säger Johan.

KNAPPs Open Shuttle portfölj innehåller autonoma och intelligenta transportrobotar, för både pall och lättgods.

– Med sin breda kunskap inom mobile robotics är Johan ett välkommet tillskott till vårt team. Han är en lugn och ödmjuk person med stor förmåga att sätta sig in i kundernas behov. Johan kommer att stärka vår närvaro på den nordiska marknaden och bidra positivt till vår fortsatta tillväxt på området, säger Tobias Henriksson, Head of Sales & Marketing på KNAPP Nordics.

Johan kommer att utgå från sin bostadsort Linköping och resor i hela Norden blir en viktig del i hans uppdrag.

– Jag uppskattar enormt att få möta kunderna i deras egen miljö, för att se vilka förbättringar i internlogistiken jag kan bidra med. Att få jobba nära kunderna, och tillsammans med mitt erfarna team på KNAPP hitta den optimala lösningen, är en spännande utmaning jag ser fram emot.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »