Lars Eilertsen

Lars Eilertsen ny Senior Business Development Manager på Swisslog

Swisslog förstärker sin nordiska försäljningsorganisation genom  rekryteringen av Lars Eilertsen till rollen som Senior Business Development Manager.

– Det ska bli oerhört spännande att tillsammans med Swisslogs kompetenta medarbetare och kunder få driva utvecklingen av av våra affärer i Norden. I spåren av pandemin ökar e-handeln mycket snabbt vilket bland annat driver på intresset för lagerautomation hos både de traditionella retailbolagen och de renodlade e-handlarna där vi nu ser en stor efterfrågan, säger Lars Eilertsen.

Lars har en civilekonomexamen från Handelshøyskolan BI med inriktning på logistik och Supply Chain Management. Närmast kommer han från rollen som Inköps- och logistikchef på Jensen & Co. Dessförinnan har Lars bland annat arbetat som Supply Chain Manager på Norwegian Logistics och Senior Advisor på mjukvarubolaget Inventory Management. 

– Jag känner till Swisslog och företagets goda rykte sedan tidigare. Att nu själv få arbeta i ett så pass offensivt och framtidsinriktat företag som Swisslog känns väldigt stimulerande.

Om Swisslog
Vi skapar framtiden inom intralogistik med robotar, datadrivna och flexibla automatiserade lösningar som ger exceptionellt värde för våra kunder. Swisslog hjälper framsynta företag att optimera lager och distributionscenter med framtidens automatiserade lösningar och mjukvara. Våra integrerade erbjudanden innehåller rådgivning, systemdesign, realisering och livslång service till kunder i fler än 50 länder. 

Fler nyheter

GXO Logistics satsar på humanoida lagerrobotar

Det amerikanska globalt verksamma 3PL-företaget GXO Logistics har ingått ett avtal med robotutvecklaren Reflex Robotics om pilottestning av deras humanoida robot, Reflex Bot. En humanoid robot, även kallad maskinmänniska, är utvecklad för att efterlikna hur människokroppen ser ut och utför arbetsuppgifter.

Läs mer »

Paketindex: Ökad e-handel med Kina som största land för utrikes köp

Av Paketindex kvartal 2 2024 (Transportföretagen) framgår att antalet skickade paket från e-handel till konsument ökade med 9,6 % jämfört med samma period förra året, och ökningen hittills i år uppgår till 9,7 %. Utlandspaketen växte även kraftigt som en följd av fler köp från kinesiska lågprissajter. Enligt PostNords rapport E-barometern har Kina nu sprungit förbi Tyskland och blivit svenskarnas förstahandsval när de e-handlar från utlandet.

Läs mer »