Mathias Krümmel ny vd på PostNord Sverige

Mathias Krümmel blir ny vd i PostNord Sverige AB. Han tar över rollen från PostNords koncernchef Annemarie Gardshol, som har haft rollen som Sverigechef sedan 2018. Mathias Krümmel har arbetat i koncernen i tjugo år, bland annat som chef för affärsområdet Solutions och som försäljningsdirektör under 2014-2017. Närmast kommer Mathias från rollen som vVD och chef för produktion i PostNord Sverige AB. Mathias kommer att ingå i koncernledningen där han rapporterar till Annemarie Gardshol.

– Det är med stor ödmjukhet, men också med stor nyfikenhet, jag ser fram emot min nya roll som vd för PostNord Sverige. Vi är på en spännande transformationsresa och jag ser fram emot att göra denna resa tillsammans med PostNord Sveriges alla medarbetare och kunder. Det är en ära och ett stort ansvar att få leda vår satsning med att göra vardagen enklare för alla som bor och verkar i Sverige, säger Mathias Krümmel i en kommentar.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »