NetOnNets drive thru-tjänst.

NetOnNet inför ”drive thru shopping” – minimerar corona

För att minimera smittspridningen av covid-19 lanserar nu NetOnNet Drive Thru shopping i alla sina lagershoppar i Sverige och Norge. Tjänsten bidrar till att göra det ännu enklare att köpa hemelektronik.

– Som en viktig omnichannel-spelare, som kombinerar Lagershop och e-handel, vill vi ge våra kunder en flexibel och säker handel oavsett hur de vill få sina varor levererade. När du beställer en vara online har du nu möjlighet att hämta din beställning genom vår Drive Thru-lösning, som ett alternativ till hemleverans eller till att gå in i en lagershop för att hämta varan, säger Peter Andersson, retailchef för NetOnNet. 

Kunden betalar online vid beställning och när varan är redo att hämtas får kunden ett SMS. Vid lagershoppen hämtas varan utomhus på angiven plats.

– Samtidigt ser vi att olika Drive Thru-lösningar används av bland annat biografer, livsmedelsbutiker och andra återförsäljare, så det är förmodligen något som många tycker är ett bra sätt för leverans av olika aktiviteter och aktiviteter. Vi erbjuder detta i alla våra 31 Lagershoppar i Sverige och Norge, och det fungerar som en naturlig del av våra Lagershop-koncept, säger Peter Andersson.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »