Stefan Svensson, logistikchef NetOnNet

NetOnNet levererar i tamburen

Elektronikkedjan NetOnNet vill ge sina kunder enklare och snabbare leveranser och inför därför leverans till Instabox och leverans in på hallmattan för sina kunder i Storstockholm.

Med hjälp av Instabox 350 smarta skåp på en rad orter runt om i landet kan kunderna nu beställa varor och hämta dem utan att stå i kö. En lösning som når 7,5 miljoner kunder i Sverige. Kunder i Stockholmsområdet som använder det digitala låset Glue Lock kan nu dessutom välja att få sina inköp levererade direkt in på hallmattan, tack vare ett samarbete mellan Best Transport och teknikbolaget Glue. På det sättet behöver kunden inte vara hemma när paketet levereras.

– Det är kul att kunna erbjuda våra kunder ytterligare ökad valfrihet. Med hjälp av Instabox kan kunderna se en ganska exakt tid för leverans och dessutom välja ett skåp som passar bra rent geografiskt. För större varor som passar bra för hemleverans är det väldigt roligt att kunna erbjuda leverans hela vägen in i hemmet utan att kunden behöver passa en tid för att vara på plats, säger Stefan Svensson, logistikchef på NetOnNet.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »