nShift förvärvar danska Webshipper

nShift (sammanslagna Unifaun, Consignor, Transsmart) fortsätter sin intensiva tillväxtresa med förvärvet av danska Webshipper, en ledande leverantör av molnbaserade delivery management-tjänster för e-handeln. Webshipper servar fler än 5 000 e-handelsbutiker i Danmark, däribland Hummel, Miinto, Message, Pilgrim och Shaping New Tomorrow.

Förvärvet av Webshipper är det andra sedan nShift lanserade sitt nya varumärke i augusti i år och adderar ytterligare aktörer till bolagets ekosystem av fler än 700 transportörer och över 90 000 kunder. Genom att integrera Webshippers användarvänliga gränssnitt, avancerade back-end teknik och support stärks nShifts förmåga ytterligare.

Webshipper is the first Danish company to be acquired by nShift and will join Sweden-based Returnado (rebranded to nShift Return since its acquisition by nShift) in adding critical technology to nShift’s cloud delivery management platform. nShift is owned by two leading technology investors, Francisco Partners and Marlin Equity Partners, both of which are supportive of nShift offering their customers the most innovative full suite of shipping features, widest geographic coverage and deepest domain knowledge and technical expertise available in the market.

– Vi är mycket imponerade av hur snabbt Webshipper har skalat upp sitt erbjudande och vi är glada över att börja bädda in företagets friktionsfria automatiserade teknik och därmed stärka vår breda portfölj av avancerade lösningar för molnbaserad delivery management för våra kunder, säger Lars Pedersen CEO i nShift sedan en dryg månad.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »