nShift förvärvar danska Webshipper

nShift (sammanslagna Unifaun, Consignor, Transsmart) fortsätter sin intensiva tillväxtresa med förvärvet av danska Webshipper, en ledande leverantör av molnbaserade delivery management-tjänster för e-handeln. Webshipper servar fler än 5 000 e-handelsbutiker i Danmark, däribland Hummel, Miinto, Message, Pilgrim och Shaping New Tomorrow.

Förvärvet av Webshipper är det andra sedan nShift lanserade sitt nya varumärke i augusti i år och adderar ytterligare aktörer till bolagets ekosystem av fler än 700 transportörer och över 90 000 kunder. Genom att integrera Webshippers användarvänliga gränssnitt, avancerade back-end teknik och support stärks nShifts förmåga ytterligare.

Webshipper is the first Danish company to be acquired by nShift and will join Sweden-based Returnado (rebranded to nShift Return since its acquisition by nShift) in adding critical technology to nShift’s cloud delivery management platform. nShift is owned by two leading technology investors, Francisco Partners and Marlin Equity Partners, both of which are supportive of nShift offering their customers the most innovative full suite of shipping features, widest geographic coverage and deepest domain knowledge and technical expertise available in the market.

– Vi är mycket imponerade av hur snabbt Webshipper har skalat upp sitt erbjudande och vi är glada över att börja bädda in företagets friktionsfria automatiserade teknik och därmed stärka vår breda portfölj av avancerade lösningar för molnbaserad delivery management för våra kunder, säger Lars Pedersen CEO i nShift sedan en dryg månad.

Fler nyheter

Framtida kompetenskrav för framgångsrik omnikanallogistik

Att erbjuda en enhetlig och sömlös kundupplevelse för integrerade fysiska butiker och onlinekanaler har blivit en hygienfaktor snarare än en konkurrensfördel för svensk handel. Denna utveckling driver en transformation med omstrukturerade logistiknätverk och mer tvärfunktionellt arbete inom organisationer, vilket leder till mer komplexa och sammanflätade kompetensbehov för framtidens omnikanal. I det följande beskrivs fem roller, personas, som författarna menar behövs i detaljhandelns omnikanallogistik.

Läs mer »