Ernesto Domínguez, tillträdande CEO på Toyota Material Handlig Europe.

Ny CEO och koncernchef för Toyota Material Handling Europe

Toyota Material Handling Europe (TMHE), med huvudkontor i Mjölby, har utsett Ernesto Domínguez till ny VD och koncernchef. Ernesto är idag vd i bolagets franska försäljningsbolag och tillträder sin nya befattning den 1 april.

Ernesto Domínguez är 53 år och började som vd på Toyota Material Handling i Spanien (dåvarande BT España) år 2000. Sedan 2016 är han vd för TMHE’s franska försäljningsbolag.

”Vi står vid ett vägskäl där vi fortsatt behöver utveckla vår traditionella affär för att vara relevanta för våra nuvarande kunder. Samtidigt behöver vi utveckla vår verksamhet och våra relationer inom nya tillväxtområden. Jag är stolt men ödmjuk inför våra utmaningar framöver och ser fram emot att ta mig an dem i samarbete med våra kunder, partners och mina kollegor i hela Europa ”, säger Ernesto Domínguez i en kommentar.

Utnämningen av Ernesto Domínguez följer på beslutet från Matthias Fischer att lämna Toyota Material Handling Europe. Under Matthias Fischers åtta år som VD och koncernchef har TMHE ökat sin försäljning med 53 %. Toyota Material Handling Europe (TMHE) är den europeiska regionala organisationen inom Toyota Material Handling Group som är en del av Toyota Industries Corporation, världens marknadsledande leverantör inom området materialhantering.

Fler nyheter

Hatstore investerar i robotlager

Snabbväxande Hatstore – en butik för kepsar och mössor på nätet – investerar i en AutoStore som levereras av Element Logic. Lagerlösningen ger Hatstore en mycket mer yteffektiv lagerlösning jämfört med ett manuellt lager. Investeringen ger även bolaget möjlighet att fortsätta växa utan att behöva flytta till nya lokaler.

Läs mer »

Click&Collect med aktivt bemötande ökar kundnöjdhet och försäljning

Click & Collect – dvs. att beställa på nätet och hämta varan i butik – har blivit en vanligare leveransmetod inom e-handeln. En ny studie av företaget CX First på uppdrag av PostNord visar att de konsumenter som hämtar sitt paket i butik blir mer nöjda och ofta köper något mer, om de får ett proaktivt bemötande av butikspersonalen. Att vänta länge på sin vara sänker däremot konsumentens upplevelse.

Läs mer »

The Future of Warehousing

Supply Chain Effects Stefan Karlöf intervjuar tre erfarna experter från Zebra Technologies på temat Framtidens lager- och materialhantering (The Future of Warehousing).

Läs mer »