Orio Logistics får toppbetyg av sina kunder

Under våren genomförde tredjepartslogistikern Orio Logistics sin första kundenkät sedan starten 2016. Enkäten genomfördes som en webbenkät som distribuerades till ca 150 befattningshavare hos samtliga Orio Logistics logistikkunder. Det generella betyget på Orio Logistics som leverantör blev 4,3 på en femgradig skala. 

Enkätsvaren ger sammantaget bilden av en professionell, innovativ och kundfokuserad 3PL-partner. Delområden där Orio Logistics får särskilt höga betyg av kunderna är den personliga kontakten, förmågan att hålla givna löften och förmågan att lyssna på kundens behov och krav. En majoritet av kunderna ser att samarbetet med Orio Logistics kommer att öka framöver. 

– Resultatet är ett kvitto på att våra kunder överlag är mycket nöjda, vilket är otroligt glädjande. Samtidigt befinner vi oss på en marknad där konkurrensen är stenhård så det gäller att inte slappna av utan att hela tiden utvecklas vidare och höja ribban, säger Martin Lennbom, affärsområdeschef Orio Logistics. 

Fler nyheter

NetOnNet levererar i tamburen

Elektronikkedjan NetOnNet vill ge sina kunder enklare och snabbare leveranser och inför därför leverans till Instabox och leverans in på hallmattan för sina kunder i Storstockholm.

Läs mer »

Pågen blir mer klimatsmarta med Descartes

Genom införandet av ruttplaneringsverktyget WinRoute från Descartes tar Pågen ett kliv på vägen mot mer klimatsmarta transporter. Med det nya systemet får Pågens medarbetare även ett verktyg som underlättar deras arbetsplanering samtidigt som löftet till kunderna bibehålls.   – Vi ser ett allt större behov av att oftare kunna planera om våra transporter och räknar nu

Läs mer »

Amazons resultat dyker med kostsamma leveranser

För tredje kvartalet i år levererar Amazon en en försäljningsökning på 24 %, och omsättningen landar på 70.0 Miljarder dollar. Däremot faller lönsamheten med närmare 30 %, vilket hänförs till de kostnadsfria endagsleveranser som Amazon erbjuder allt mer frikostigt.

Läs mer »