Orio Logistics får toppbetyg av sina kunder

Under våren genomförde tredjepartslogistikern Orio Logistics sin första kundenkät sedan starten 2016. Enkäten genomfördes som en webbenkät som distribuerades till ca 150 befattningshavare hos samtliga Orio Logistics logistikkunder. Det generella betyget på Orio Logistics som leverantör blev 4,3 på en femgradig skala. 

Enkätsvaren ger sammantaget bilden av en professionell, innovativ och kundfokuserad 3PL-partner. Delområden där Orio Logistics får särskilt höga betyg av kunderna är den personliga kontakten, förmågan att hålla givna löften och förmågan att lyssna på kundens behov och krav. En majoritet av kunderna ser att samarbetet med Orio Logistics kommer att öka framöver. 

– Resultatet är ett kvitto på att våra kunder överlag är mycket nöjda, vilket är otroligt glädjande. Samtidigt befinner vi oss på en marknad där konkurrensen är stenhård så det gäller att inte slappna av utan att hela tiden utvecklas vidare och höja ribban, säger Martin Lennbom, affärsområdeschef Orio Logistics. 

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »