Lotta Samuelsson, Boxon

PipeChain och Boxon lanserar molntjänst för produktmärkning

PipeChain – som erbjuder molntjänster för effektivare, digitala supply chain management-processer – har i samarbete med förpackningsspecialisten Boxon skapat en gemensam molntjänst för en automatiserad, global produktmärkning.

– Utöver det värde som skapas av att vi standardiserar och automatiserar produktmärkningen så innebär tjänsten att digitaliseringen av supply chain nu täcker in hela order management-processen, vilket är ett resultat av PipeChains och Boxons breda utbud av molnbaserade tjänster och förpackningslösningar för globala försörjningskedjor, säger Lotta Samuelsson, vd för Boxon Production AB.

Genom att kombinera de båda bolagens förmågor erbjuds marknaden en snabb väg till en standardiserad och automatiserad global produktmärkningsprocess.

– Den effektiva molnplattformen för global produktionsmärkning adderar stort värde till våra befintliga kunder. Boxon kan på motsvarande sätt erbjuda en attraktiva förpacknings- och märkningslösningar, som ger ökat värde, säger Hans Berggren, vd på PipeChain Group.

Fler nyheter

GXO Logistics satsar på humanoida lagerrobotar

Det amerikanska globalt verksamma 3PL-företaget GXO Logistics har ingått ett avtal med robotutvecklaren Reflex Robotics om pilottestning av deras humanoida robot, Reflex Bot. En humanoid robot, även kallad maskinmänniska, är utvecklad för att efterlikna hur människokroppen ser ut och utför arbetsuppgifter.

Läs mer »

Paketindex: Ökad e-handel med Kina som största land för utrikes köp

Av Paketindex kvartal 2 2024 (Transportföretagen) framgår att antalet skickade paket från e-handel till konsument ökade med 9,6 % jämfört med samma period förra året, och ökningen hittills i år uppgår till 9,7 %. Utlandspaketen växte även kraftigt som en följd av fler köp från kinesiska lågprissajter. Enligt PostNords rapport E-barometern har Kina nu sprungit förbi Tyskland och blivit svenskarnas förstahandsval när de e-handlar från utlandet.

Läs mer »