Lotta Samuelsson, Boxon

PipeChain och Boxon lanserar molntjänst för produktmärkning

PipeChain – som erbjuder molntjänster för effektivare, digitala supply chain management-processer – har i samarbete med förpackningsspecialisten Boxon skapat en gemensam molntjänst för en automatiserad, global produktmärkning.

– Utöver det värde som skapas av att vi standardiserar och automatiserar produktmärkningen så innebär tjänsten att digitaliseringen av supply chain nu täcker in hela order management-processen, vilket är ett resultat av PipeChains och Boxons breda utbud av molnbaserade tjänster och förpackningslösningar för globala försörjningskedjor, säger Lotta Samuelsson, vd för Boxon Production AB.

Genom att kombinera de båda bolagens förmågor erbjuds marknaden en snabb väg till en standardiserad och automatiserad global produktmärkningsprocess.

– Den effektiva molnplattformen för global produktionsmärkning adderar stort värde till våra befintliga kunder. Boxon kan på motsvarande sätt erbjuda en attraktiva förpacknings- och märkningslösningar, som ger ökat värde, säger Hans Berggren, vd på PipeChain Group.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »