Predrag Djukanovic ny Sales Manager på Swisslog

Predrag Djukanovic förstärker Swisslogs nordiska försäljningsorganisation som Sales Manager och tillför en lång erfarenhet och kunskap från intralogistik- och automationsbranscherna. 

Närmast kommer Predrag från Dematic där han arbetat i närmare två år, och dessförinnan arbetade han under närmare 14 år på Knapp i olika säljande och ledande roller. Att nu börja på Swisslog ser han mycket fram emot.

– Sedan länge har jag känt till Swisslog mycket väl. Företaget har ett väldigt gott rykte på marknaden, gör bra ifrån sig i sina projekt och tar ansvar för att leverera verkligt hög kvalitet. Därför kändes det hedrande när jag fick frågan om att anta rollen som Sales Manager på Swisslog Norden, säger Predrag Djukanovic.

På Swisslog kommer Predrag i första hand arbeta i Sverige och Danmark, vilket bland annat beror på att han bor i Öresundsregionen. Hans väg in i logistikautomation började med en praktikplats på ett företag som sålde förpackningsmaskiner, vilket så småningom ledde honom vidare till logistik- och automationbranschen. 

– Automation och intralogistik är en enormt spännande bransch som just nu utvecklas snabbt. Projekten är ofta varierade och ingen utmaning liknar en annan. Jag tycker mycket om att i teamsamarbete med kunder och medarbetare knåda frama de bästa möjliga lösningarna.

På fritiden tillbringar Predrag helst tid med sin fru och deras två tonårsbarn. Han gillar att resa och tar gärna sin enduromotorcyckel och åker ut på skogsvägar.


Swisslog levererar datadrivna och robotiserade lösningar för din logistikautomation tillsammans med tillförlitliga, modulära servicekoncept. Vi samarbetar med framtidsorienterade företag och är fast beslutna att sätta nya standarder inom lagerautomation för att tillhandahålla framtidssäkra produkter och lösningar. 

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »