Stefan Isacson, CCO för DB Schenker Cluster Sweden, Denmark, Iceland.

Schenker AB toppar företagsledningen

Schenker AB har tillsatt Stefan Isacson respektive Victor Strömblad på nyckelposter i företagsledningen. Båda har lång erfarenhet av logistikbranschen och från olika roller i DB Schenker.

Den 1 april tillträdde Stefan Isacson som ny CCO, Chief Commercial Officer, för DB Schenker Cluster Sweden, Denmark, Iceland. Stefan har varit i företaget sedan 1996 och har genom åren haft en mängd positioner. Han kommer närmast från rollen som Head of Land Business Development i Schenker AB.

– Jag är väl insatt i företaget. Det är ett oerhört väloljat maskineri som dagligen levererar kvalitet över hela landet. Jag ser fram emot att nu få arbeta ännu närmare våra verksamheter inom land, sjö, flyg och logistics och deras affärsutveckling. Utöver att leda Sales och Marketing i klustret kommer Stefan Isacson också att ingå i Schenker AB:s företagsledning.

Viktor Strömblad tillträdde som chef för DB Schenkers Division Land i Sverige den 1 mars. Viktor har sedan 2017 varit Head of Revenue & Product Management i Schenker AB. Han har mångårig erfarenhet inom transport och logistik, bland annat som försäljningschef för DFDS i England och General Manager för Schenker Dedicated Services.

– Jag är väldigt glad över att ha fått förtroendet att leda Sveriges främsta verksamhet för landtransporter. Vi är inne i en spännande tid med bland annat digitalisering och hållbarhet högt uppe på företagets agenda, säger Viktor Strömblad, som även sitter i Schenker ABs företagsledning.

DB Schenkers Division Land har idag cirka 2 450 anställda fördelat på 28 orter över hela Sverige. Varje dag rullar cirka 4 000 fordon för att transportera gods och paket i landet.

– Jag ser mycket fram emot att jobba tillsammans med den nya företagsledningen, säger Magnus Strand, CEO för DB Schenker, Cluster Sweden, Denmark, Iceland.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »