Jonas Kolehmainen, Chief Logistics Officer på Snusbolaget Norden AB.

Snusbolaget automatiserar med e-motions

När Snusbolaget 2018 gick in i Norge, var det under namnet Snushjem och nu går automationsbolaget e-motions in som totalpartner för all automation för Snusbolagets norska logistik. e-motions levererar lösningar för momenten plock, pack, och sortering effektiviseras orderhanteringen, vilket underlättar en fortsatt lönsam tillväxt. Den norska anläggningen är ett pilotprojekt som markerar starten på samarbetet mellan e-motions och Snusbolaget. Redan nu planeras liknande upplägg i fler logistikanläggningar och i fler länder.

– e-motions är den typ av partner vi behöver för att kunna fortsätta vår tillväxtresa, snabba lösningsfokuserade och med modern teknik. Vi ser fram emot produktionsstart av vårt nya lager i Oslo och vi tror att det bara är det första av många steg på en lång gemensam resa mot att bli global e-handelsaktör i framkant, säger Jonas Kolehmainen, Chief Logistics Officer på Snusbolaget Norden AB.

– Snusbolaget är en riktigt spännande e-handlare och en viktig partner för oss. Vår tillväxtresa är i full gång, och vi ser fram emot att utvecklas i takt med dem i Norden och även i andra delar av världen, kommenterar Nils Brunke, vd på e-motions Europe AB.

Snusbolaget Norden AB startade 2009. De har idag ca 140 anställda, de flesta i Sverige men också USA, Norge, Spanien m fl. 2020 hade de en omsättning på drygt 1,8 miljarder SEK. För mer information, besök snusbolaget.se eller www.hayppgroup.com

e-motions Europe AB ställde 2018 om sin verksamhet från industriell automation till att vara 100% riktad mot e-handel. Ett entreprenörsdrivet logistikautomationsbolag med bas i Tenhult, strax utanför Jönköping. 2020 hade de en omsättning på drygt 40 miljoner. Läs mer på e-motions.se

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »