Stina Reutercrona ny vd på Prime Penguin

SaaS-bolaget Prime Penguin, som nyligen tog in kapital från WiT Ventures, har rekryterat Stina Reutercrona som ny vd.

– Jag är imponerad av Prime Penguins nytänkande tekniklösning som kraftigt förenklar logistiken för e-handlare. Vi hoppas spela en viktig roll i formandet av framtidens e-handel, inte minst genom att vi ger e-handlare verktygen att minska sina klimatavtryck, säger Stina Reutercrona.

Stina är en erfaren operativ ledare och kulturbyggare i företag med erbjudanden inom digitala tjänster. Stina har bland annat arbetat som informationsdirektör hos Mr Green och som verksamhetsansvarig för Red Flag, som nyligen slogs samman med Bokio.

– E-handelsexplosionen har resulterat i högt ställda krav på samtliga aktörer i branschen vad gäller skalbarhet, enkelhet och hållbarhet. Med Prime Penguins teknik och växande internationella logistiknätverk finns ett framtidserbjudande som jag ser stora möjligheter att ytterligare utveckla, säger hon.

Målet är att trefaldiga Prime Penguins omsättning det kommande året, och därefter upprätthålla en hundraprocentig tillväxt per år. Med sin plattform som kopplar ihop e-handlare med tredjepartslogistikföretag världen över förväntas företaget fortsätta växa och utvecklas inom branschen.

Prime Penguin är en logistikpartner för framtidens e-handel. Genom att utnyttja ett världsomfattande nätverk av integrerade logistikpartners (3PL) och en kraftfull digital plattform för orderhantering och analys hjälper företaget e-handlare som är i behov av en skalbar och kostnadseffektiv logistiklösning. 

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »