Vi ses på Logistik & Transport!

En vecka kvar till mässan och konferensen Logistik & Transport i Göteborg (8-9 nov). Supply Chain Effect är självklart på plats som mediapartner och en nordisk, ledande kanal till de främsta beslutsfattarna inom supply chain management och logistik. Vi arrangerar dessutom två spännande paneldiskussioner som du inte bör missa.

Du hittar oss i vimlet och ibland i monter D04:21. På tisdag den 8 november arrangerar vi en diskussion om logistikautomation ­– Automationsboomen – trender och tendenser – under ledning av Stefan Karlöf, chefredaktör Supply Chain Effect. Deltagare i samtalet är Anders Bohlin, försäljningschef Element LogicPredrag Djukanovic, försäljningschef Swisslog, Tobias Henriksson, Head of Sales and Marketing, Knapp Nordics och Kristian Brink, Sales Project Manager TGW.

Den 9 november arrangeras ett samtal om Resiliens och hållbarhet i supply chain, det vill säga om motståndskraftiga och hållbara försörjningskedjor, under ledning av Stefan Karlöf, chefredaktör Supply Chain EffectDeltagare i det samtaler är Niklas Rönnbäck, vd IMI Supply Chain Solutions, Lars Persson, VP Sales Customs EMEA, Descartes Systems och Staffan Persson och Global Presales Director SiB Solutions.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »