Isabelle Baumann, VP Connected Services, Zalando SE. Foto: Peter Phillips

Isabella Baumann, Zalando: ”Vi vill bli Europas ledande plattform för modelogistik”

  • 16 februari 2021

Hur påverkas Supply Chains av digitalisering, hållbarhet och e-handels framfart? I detta avsnitt av Supply Chain 600 Seconds möter vi Isabelle Baumann, en person som brinner för supply chain, logistik och retail och som sedan en månad har tagit sig an rollen som Vice President Connected Network på nätjätten Zalando.

Isabelle har en omfattande praktisk erfarenhet av digitalisering och affärsutveckling i supply chain, både från stora globala organisationer och i start-ups. Hennes vision är att Zalando om några år ska vara den aktör som på ett hållbart sätt orkestrerar modebranschens logistik i Europa. Se intervjun med Isabelle här!

SCE600SEC – inspiration och kunskapsdelning på tio minuter!

I ett samarbete mellan Supply Chain Effect och Transport Management-företaget Unifaun presenteras under ett par månader 2021 ett tiotal filmade intervjuer kring dessa ämnen. Supply Chain Effects chefredaktör, Stefan Karlöf intervjuar spännande personer som ägnar tid och energi åt att utveckla framgångsrika logistikkedjor. 

– När vi på grund av nuvarande pandemi inte kan träffas som vanlig är intervjuer på distans en bra lösning. Det är att de ämnen vi lägger extra tid på i intervjuerna; digitalisering, hållbarhet och e-handel har en stor påverkan på försörjningskedjorna. Med SCE600SEC. inspireras du som tittare av seniora personer som delar med sig av hur de tänker kring dessa centrala frågor, säger Stefan Karlöf och betonar att SCE600SEC. är ett koncept som framöver kommer att genomföras med fler partners.

Se en introtrailer för intervjuserien!

Fler nyheter

ODA erbjuder sin logistiklösning till andra dagligvaruaktörer – ”Logistigs as a Service”

Norska Oda Group, som förvärvade Mathem 2024 och fusionerade verksamheten med Oda Norge, etablerar ett eget affärsområde för att sälja sin logistiklösning som ”Logistics-as-a-Service” (LaaS). Logistiklösningen kommer att erbjudas andra europeiska dagligvaruaktörer som bedriver e-handel. Enligt Oda har branschen svårt att få sin e-handel lönsam på grund av att logistiken är för komplex, leveransfönstren för smala och marginalerna för låga.

Läs mer »

Nordens största AutoStore i butik – från Element Logic

I sin nya butik i Sofiemyr utanför Oslo installerar norska biltillbehörsföretaget Thansen i samarbete med Element Logic Nordens största AutoStore-lösning i butik. Syftet är att öka Thansens lagerkapacitet, bygga en smidigare logistikhantering och skapa en bättre kundupplevelse.

Läs mer »