Karin Storvik, SvP Orkla Group Procurement

Orkla väljer Unifaun för TMS

Norska industrikonglemeratet Orkla väljer Unifaun som TMS-partner. Parterna har ingått ett avtal där Unifauns TMS används för att skapa visibilitet i och kontroll över Orklas samtliga transportflöden. Implementeringen av Unifaun TMS inleds under kvartal 2 2019.

– Vi valde Unifauns TMS systemet har förmåga att hantera stora, komplexa organisationer med många processflöden och affärsbehov. Orkla är verksamt i en snabbrörlig bransch där time-to-market är en realitet varje dag, därför var det viktigt för oss att ha en partner som ger oss en flexibel och skalbar lösning, eftersom den ska implementeras på alla våra bolag och sitter, säger Karin Storvik, Senior Vice Presodent Orkla Group Procurement.

– Under åren har vi arbetat med ett flertal av Orklas siter och med deras hjälp kunnat visa hur pass kraftfullt Unifauns Transport Management System är. Att Orkla Group nu implementerar vårt TMS i konkurrens med många andra system är definitivt ett ytterligare erkännande av hur framgångsrik vårt arbetssätt har varit och den lösning som vi erbjuder, säger John Ramando, försäljningschef TMS, Unifaun.


Fler nyheter

”Lagerpersonal vill ha mer AI, automation och andra stödjande tekniker”

En ny global studie från Zebra Technologies visar att oron bland lageranställda ökar – både vad gäller arbetsmiljö och möjligheten att möta verksamhetens mål. Allt fler upplever att de utför arbetsuppgifter som borde vara automatiserade, samtidigt som säkerheten brister på ett överbelastat lagergolv. Studien pekar på att intelligent automation, AI och mobila teknologier inte längre är framtidsvisioner, utan en direkt nödvändighet.

Läs mer »

Åtta av tio yngre e-handelskunder upplever leveransproblem enligt ny studie

Den globala leverantören av logistiklösningar, Descartes Systems Group, har just publicerat resultaten från sin fjärde årliga konsumentstudie av e-handelns hemleveranser. Studien visar att konsumenter i åldern 18-35 år är de som bidrar mest till tillväxten på en avtagande marknad. Samtidigt har de yngre konsumenterna mer negativa leveransupplevelser.

Läs mer »