Orio Logistics får toppbetyg av sina kunder

Under våren genomförde tredjepartslogistikern Orio Logistics sin första kundenkät sedan starten 2016. Enkäten genomfördes som en webbenkät som distribuerades till ca 150 befattningshavare hos samtliga Orio Logistics logistikkunder. Det generella betyget på Orio Logistics som leverantör blev 4,3 på en femgradig skala. 

Enkätsvaren ger sammantaget bilden av en professionell, innovativ och kundfokuserad 3PL-partner. Delområden där Orio Logistics får särskilt höga betyg av kunderna är den personliga kontakten, förmågan att hålla givna löften och förmågan att lyssna på kundens behov och krav. En majoritet av kunderna ser att samarbetet med Orio Logistics kommer att öka framöver. 

– Resultatet är ett kvitto på att våra kunder överlag är mycket nöjda, vilket är otroligt glädjande. Samtidigt befinner vi oss på en marknad där konkurrensen är stenhård så det gäller att inte slappna av utan att hela tiden utvecklas vidare och höja ribban, säger Martin Lennbom, affärsområdeschef Orio Logistics. 

Fler nyheter

Positivt trendbrott i e-handeln

I dagarna släppte Svensk Handel den senaste upplagan av Svensk e-handelsindikator (mars 2024). Rapporten visar att den svenska e-handeln växer under årets första kvartal, vilket inte har hänt de senaste två åren.

Läs mer »

DHL Express rankas högt som arbetsplats

DHL Express uppger i ett pressmeddelande att företaget återigen har rankats högt i Great Place to Works (GPTWs) årliga rankning av certifierade företag, vilket är ett erkännande av en attraktiv arbetsplats där medarbetarna trivs och känner sig engagerade.

Läs mer »