Blue Yonder ingår partnerskap med cloudbolaget Snowflake

Mjukvarubolaget Blue Yonder, en ledande aktör inom supply chain mjukvaror, och cloudbolaget Snowflake har påbörjat ett partnerskap med syfte att samla och tillgängliggöra stora mängder supply chain-data från många olika källor i Snowflake Data Cloud.

Blue Yonders digitala supply chain-platform Luminate Platform hanteras av Snowflake i deras Data Cloud. Luminate Plattformen är end-to-end-lösning för supply chain som används av detaljister, tillverkande företag och 3PL-företag för att förutse, förebygga och hantera störningar samt motverka risker i sina försörjningsflöden. De två företagen ska nu som en del av partnerskapet samarbeta kring nya lösningar för att göra supply chain-data mer tillgängliga och möjliga att agera utifrån. Genom att kombinera Luminate Platform med Snowflake Data Cloud kommer gemensamma kunder för en bättre visibilitet i hela sin supply chain som grund för snabbare, mer korrekta och underbyggda beslut.

– I dagens dynamiska omvärld behöver våra kunder få tillgång till en datakälla, en källa till sanning, för att kunna hantera störningar och förstå dess kort- och långsiktiga effekter på beslutsfattandet i sina försörjningskedjor. Partnerskapet med Snowflake gör det möjligt för oss att hjälpa våra kunder att transformera sina olika disparata data så att de bättre kan förutse och anpassa sig innan störningar uppstår, förstå potentiella effekter och förbereda olika åtgärder för att minimera effekterna av olika störningar, säger Mark Morgan, som är tillförordnad CEO på Blue Yonder. 

Fler nyheter

PMI steg till 51,4 – fortsatt uppåt i industrin

PMI-total (Inköpschefsindex) noterades i april till 51,4 från 50,4 i mars och är därmed den andra månaden i rad som indexet är i tillväxtzonen (över 50-nivån). Orderingången fortsätter att förbättras och blev i april den högsta på över två år.

Läs mer »