Blue Yonder ingår partnerskap med cloudbolaget Snowflake

Mjukvarubolaget Blue Yonder, en ledande aktör inom supply chain mjukvaror, och cloudbolaget Snowflake har påbörjat ett partnerskap med syfte att samla och tillgängliggöra stora mängder supply chain-data från många olika källor i Snowflake Data Cloud.

Blue Yonders digitala supply chain-platform Luminate Platform hanteras av Snowflake i deras Data Cloud. Luminate Plattformen är end-to-end-lösning för supply chain som används av detaljister, tillverkande företag och 3PL-företag för att förutse, förebygga och hantera störningar samt motverka risker i sina försörjningsflöden. De två företagen ska nu som en del av partnerskapet samarbeta kring nya lösningar för att göra supply chain-data mer tillgängliga och möjliga att agera utifrån. Genom att kombinera Luminate Platform med Snowflake Data Cloud kommer gemensamma kunder för en bättre visibilitet i hela sin supply chain som grund för snabbare, mer korrekta och underbyggda beslut.

– I dagens dynamiska omvärld behöver våra kunder få tillgång till en datakälla, en källa till sanning, för att kunna hantera störningar och förstå dess kort- och långsiktiga effekter på beslutsfattandet i sina försörjningskedjor. Partnerskapet med Snowflake gör det möjligt för oss att hjälpa våra kunder att transformera sina olika disparata data så att de bättre kan förutse och anpassa sig innan störningar uppstår, förstå potentiella effekter och förbereda olika åtgärder för att minimera effekterna av olika störningar, säger Mark Morgan, som är tillförordnad CEO på Blue Yonder. 

Fler nyheter

Stadigt växande marknad för fjärdepartslogistik

Uttrycken fjärdepartslogistik (4PL) och Lead Logistics Provider (LLP) lär ha myntats 1996 av Bob Evans, som då var konsult på Arthur Andersen (numera Accenture). Han definierade dessa båda uttryck som benämningar på en integratör som med resurser, kapacitet och sin egen och andra organisationers teknik designar, bygger och opererar omfattande lösningar i försörjningskedjan.

Läs mer »

Jula investerar i en AutoStore-lösning

Butikskedjan Jula växer snabbt både med fler fysiska butiker och en snabbt ökande e-handel. Med målet att både komprimera sin lagerhållning och samtidigt öka effektiviteten i plocket i centrallagret i Skara har Jula fattat beslut om att investera i en Autostore-lösning från Element Logic.

Läs mer »

Trafikanalys: Elektrifierade lastbilar ökar kraftigt kommande år

Statistikmyndigheten Trafikanalys uppger i en ny rapport att antalet nyregistrerade fordon kommer fortsatt att ligga på låga nivåer under 2024, men öka igen under 2025-2027 i takt med ett förbättrat konjunkturläge. En annan slutsats är att elektrifieringen av lastbilar fortsätter i snabb takt där även tunga eldrivna lastbilar köps i allt högre grad.

Läs mer »