Blue Yonder ingår partnerskap med cloudbolaget Snowflake

Mjukvarubolaget Blue Yonder, en ledande aktör inom supply chain mjukvaror, och cloudbolaget Snowflake har påbörjat ett partnerskap med syfte att samla och tillgängliggöra stora mängder supply chain-data från många olika källor i Snowflake Data Cloud.

Blue Yonders digitala supply chain-platform Luminate Platform hanteras av Snowflake i deras Data Cloud. Luminate Plattformen är end-to-end-lösning för supply chain som används av detaljister, tillverkande företag och 3PL-företag för att förutse, förebygga och hantera störningar samt motverka risker i sina försörjningsflöden. De två företagen ska nu som en del av partnerskapet samarbeta kring nya lösningar för att göra supply chain-data mer tillgängliga och möjliga att agera utifrån. Genom att kombinera Luminate Platform med Snowflake Data Cloud kommer gemensamma kunder för en bättre visibilitet i hela sin supply chain som grund för snabbare, mer korrekta och underbyggda beslut.

– I dagens dynamiska omvärld behöver våra kunder få tillgång till en datakälla, en källa till sanning, för att kunna hantera störningar och förstå dess kort- och långsiktiga effekter på beslutsfattandet i sina försörjningskedjor. Partnerskapet med Snowflake gör det möjligt för oss att hjälpa våra kunder att transformera sina olika disparata data så att de bättre kan förutse och anpassa sig innan störningar uppstår, förstå potentiella effekter och förbereda olika åtgärder för att minimera effekterna av olika störningar, säger Mark Morgan, som är tillförordnad CEO på Blue Yonder. 

Fler nyheter

aim’n automatiserar sitt nybyggda lager med AutoStore

Svenska aim’n, ett varumärke för multifunktionella sportswear-plagg för kvinnor gör nu sin största satsning någonsin i och med investeringen i ett nytt huvudkontor med ett tillhörande automatiserat lager. Automationslösningen är en AutoStore från Element Logic som ska installeras i aim’ns nya lager i Getinge utanför Halmstad.

Läs mer »

Tre avgörande förutsättningar för datadrivet beslutsfattande

”Under de senaste fem åren har digitaliseringen inom många supply chain-segment tagit rejäl fart, vilket öppnar upp för både bättre visibilitet och dataanalys, med en bredd som verkligen möjliggör en högre grad av kvalitativt datadrivet beslutsfattande. Men det saknas ofta några avgörande förutsättningar för att lyckas – och det som saknas är inte tekniska förutsättningar.” Så inleds Hans Berggrens senaste krönika i Supply Chain Effect.

Läs mer »

Broman Group fortsätter att automatisera med Swisslog

För två år sedan valde finska Broman Group att samarbeta med Swisslog som partner för sitt avancerade automatiserade logistikcenter i Kervo, tre mil nordost om Helsingfors. Nu har det blivit dags att mer än fördubbla logistikcentret och Swisslog har återigen valts som leverantör.

Läs mer »