Blue Yonder ingår partnerskap med cloudbolaget Snowflake

Mjukvarubolaget Blue Yonder, en ledande aktör inom supply chain mjukvaror, och cloudbolaget Snowflake har påbörjat ett partnerskap med syfte att samla och tillgängliggöra stora mängder supply chain-data från många olika källor i Snowflake Data Cloud.

Blue Yonders digitala supply chain-platform Luminate Platform hanteras av Snowflake i deras Data Cloud. Luminate Plattformen är end-to-end-lösning för supply chain som används av detaljister, tillverkande företag och 3PL-företag för att förutse, förebygga och hantera störningar samt motverka risker i sina försörjningsflöden. De två företagen ska nu som en del av partnerskapet samarbeta kring nya lösningar för att göra supply chain-data mer tillgängliga och möjliga att agera utifrån. Genom att kombinera Luminate Platform med Snowflake Data Cloud kommer gemensamma kunder för en bättre visibilitet i hela sin supply chain som grund för snabbare, mer korrekta och underbyggda beslut.

– I dagens dynamiska omvärld behöver våra kunder få tillgång till en datakälla, en källa till sanning, för att kunna hantera störningar och förstå dess kort- och långsiktiga effekter på beslutsfattandet i sina försörjningskedjor. Partnerskapet med Snowflake gör det möjligt för oss att hjälpa våra kunder att transformera sina olika disparata data så att de bättre kan förutse och anpassa sig innan störningar uppstår, förstå potentiella effekter och förbereda olika åtgärder för att minimera effekterna av olika störningar, säger Mark Morgan, som är tillförordnad CEO på Blue Yonder. 

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »