Element Logic lanserar Automation as a Service (AaaS) – en prenumerationsbaserad automationsmodell som gör lagerautomation enklare och frigör ny tillväxtpotential för bolagets potentiella och befintliga kunder över hela Europa.
Med Automation as a Service introducerar Element Logic en modell som eliminerar traditionella inträdeshinder som höga initiala investeringar och teknisk komplexitet.
– Automation as a Service innebär att företag kan tänka på automation som att prenumerera på effektivitet. I stället för att binda kapital och resurser i komplexa projekt får man en flexibel, förutsägbar och framtidssäker lösning som växer i takt med verksamheten, säger Benny Thögersen, Managing Director, Element Logic Sverige.
Kunder erbjuds skräddarsydda automationslösningar kombinerade med Element Logics mjukvara, live-övervakning, expertrådgivning och kontinuerlig optimering – allt samlat i en förutsägbar driftkostnad. AaaS är en fullservicemodell där Element Logic tar ett delat operativt ansvar, vilket säkerställer att kunder når maximal produktivitet med minimal komplexitet.
– Med Automation as a Service tar vi bort hindren för lagerautomation,. Inga förhandsinvesteringar, minskad operativ risk och mindre belastning på interna resurser, allt utformat för det som betyder mest; maximal produktivitet, säger Stian Hagen, konceptarkitekt på Element Logic.
Automation as a Service är utvecklat för att stödja en bred variation av företag, däribland växande bolag, företag som vill ha en lågrisk-lösning och verksamheter som behöver flexibilitet och förutsägbar prestanda, exempelvis 3PL-företag.
– Genom Automation as a Service tar vi det långsiktiga ansvaret, så att våra kunder slipper bära den risken. Vi säkerställer finansiering, optimering och en hållbar hantering av utrustningen genom hela dess livscykel. Då kan våra kunder fokusera fullt ut på sin kärnverksamhet, vilket ger trygghet och långsiktig stabilitet, säger Anders Bohlin, Sales Director på Element Logic.