Hemfixare och IKEA i samarbete för monteringstjänster

IKEA lanserar tillsammans med företaget Hemfixare och det rikstäckande nätverket Fixare en monteringstjänst för kunder som inte vill montera sina nyinköpta möbler. Tjänsten är ett led i att addera en omgivande logistik som ger kunderna en enklare vardag och därmed en bättre köpupplevelse.

– Tjänster som gör det enklare för våra kunder att handla hos oss och skapa ett bättre liv hemma är en viktig del av vårt erbjudande. Samarbetet med Hemfixare gör oss både snabbare och mer tillgängliga, säger Henrik Birkfeldt, Service Experience Leader, på IKEA Sverige

I USA satsade IKEA redan 2017 på en liknande tjänst genom förvärvet av bolaget Taskrabbit – ett start-up-företag med bas i San Fransisco. Bolaget erbjuder en plattform där kunder kan boka vardagstjänster av typen leverans, montering, städning och enklare hantverkshjälp, vilket ju ger uppenbara synergier med IKEAs kärnverksamhet.

Fler nyheter

LogiMat 2025: KNAPP:s Aerobot vinner pris för bästa produkt

Årets LogiMAT drog igång under tisdagen och automationsbolaget KNAPPs AeroBot-system fick priset ”bästa produkt”. Med det automatiska lagrings- och hämtningssystemet AeroBot utökas KNAPPs portfölj av ASRS-teknik (ASRS, Automated Storage and Retrieval System) med en mycket hög lagringsdensitet.

Läs mer »

SiB Solutions tar in 22 miljoner kronor i ny investeringsrunda

Logtechbolaget SiB Solutions meddelar att en finansieringsrunda på 22 miljoner SEK (2,0 miljoner USD/2,0 miljoner euro) har avslutats. Förutom att finansiera bolagets löpande verksamhet kommer pengarna användas för att accelerera SiB Solutions globala tillväxt och företagets produktutveckling.

Läs mer »