IMI Supply Chain Solutions och Shibuya ingår strategiskt partnerskap

IMI Supply Chain Solutions, som är specialiserade på mjukvarulösningar inom supply chain och logistik, har tillsammans med Shibuya ingått ett strategiskt samarbete kring driften av IMI Supply Chain Solutions svit av mjukvarulösningar.

– För ungefär ett år sedan började vi en ambitiös sökprocess efter en partner för det som rör driften av våra kundlösningar. Viktiga kriterier var att partnern var svensk, på grund av legala- och säkerhetsmässiga skäl, och varken för stor men heller inte för liten. Dessutom var det viktigt att hitta en partner som delar våra värderingar och företagskultur, säger Niklas Rönnbäck, vd för IMI Supply Chain Solutions.

Shibuya som ingår i Pulsen-koncernen är en hybrid-IT leverantör som erbjuder infrastrukturtjänster. Tjänsterna syftar till att åstadkomma en stabil IT-drift – oavsett om det är lokalt i bolagets egna datahallar i Sverige, i privata moln eller i publika lösningar – som gör verksamheter effektiva och lönsamma.

– I vår bransch gäller det att hela tiden vara innovativ och utvecklas. Det har vi gjort sedan 1964 och och IMI har funnits nästan lika länge. Det tror jag har format våra kulturer och skapat en förmåga till ständig förändring och anpassning till marknadens behov och krav, säger Christina Backman, vd för Shibuya.

Samarbetet innebär att IMI Supply Chain Solutions börjar leverera sina logistiksystem i molnet och samtidigt ökar stabiliteten och säkerheten i sin leverans.

– Vi hjälper IMI att leverera på en ny affärsmodell där vi levererar molntjänster, övervakning, infrastruktur, säkerhet support och service som en helhetstjänst. Här har vi gift ihop våra erbjudanden till en helhet som är ny för våra slutkunder, säger Christina.

Ett formellt avtal ingicks mellan partnerna i februari i år och redan nu driftas två större IMI-kunder hos Shibuya.

SE EN INTERVJU MED CHRISTINA BACKLUND OCH NIKLAS RÖNNBÄCK HÄR

Fler nyheter

Consafe Logistics lanserar ny logotyp

WMS-leverantören Consafe Logistics har efter 21 år valt att uppdatera sin företagslogotyp. Förändringen ska symbolisera företagets utveckling och ambition att ligga i framkant inom supply chain.

Läs mer »