Girish Rishi, CEO i Blue Yonder.

JDA blir Blue Yonder

I tisdags offentliggjorde JDA Software att bolagets varumärke går i graven efter 35 år och med omedelbar verkan byter verksamheten namn till Blue Yonder. Namnbytet är ett led i bolagets förflyttning mot att erbjuda sina produkter i molnet och utvecklas mot en framtid av oändliga innovationsmöjligheter och ständiga förbättringar, berättar företaget i ett pressmeddelande. En ny tagline har även skapats, ”Fulfill Your Potential!”, vilket ska återspegla företagets mission.

“After great contemplation and research, we have come to the conclusion that our company brand needs to reflect the major transformation that our business has undergone in recent times. We have outgrown the name and it is time for us to rename the company,” kommenterade Girish Rishi, CEO i Blue Yonder namnbytet.

JDA förvärvade det tyska AI-bolaget Blue Yonder i augusti 2018. Genom att använda Blue Yonder som varumärke för hela verksamheten betonas betydelsen av artificiell intelligens och maskininlärning för supply chain, logistik och detaljhandel. Blue Yonders AI och ML-teknik är grunden för bilagets ”Luminate end-to-end digital fulfilment platform”, som lanserades 2019.

Fler nyheter

”Lagerpersonal vill ha mer AI, automation och andra stödjande tekniker”

En ny global studie från Zebra Technologies visar att oron bland lageranställda ökar – både vad gäller arbetsmiljö och möjligheten att möta verksamhetens mål. Allt fler upplever att de utför arbetsuppgifter som borde vara automatiserade, samtidigt som säkerheten brister på ett överbelastat lagergolv. Studien pekar på att intelligent automation, AI och mobila teknologier inte längre är framtidsvisioner, utan en direkt nödvändighet.

Läs mer »

Åtta av tio yngre e-handelskunder upplever leveransproblem enligt ny studie

Den globala leverantören av logistiklösningar, Descartes Systems Group, har just publicerat resultaten från sin fjärde årliga konsumentstudie av e-handelns hemleveranser. Studien visar att konsumenter i åldern 18-35 år är de som bidrar mest till tillväxten på en avtagande marknad. Samtidigt har de yngre konsumenterna mer negativa leveransupplevelser.

Läs mer »