John Henric förlänger med Nowaste Logistics

Nowaste Logistics och det Lundabaserade herrmodeföretaget John Henric förlänger det logistiksamarbete som påbörjades för tre år sedan.

– Riktigt kul att samarbetet fortsätter. Det är ett fint kvitto på att vi levererar värde och att vårt partnerskap fortsätter att utvecklas i rätt riktning. Vi ser fram emot ännu fler gemensamma framgångar, säger Nowastes Johan Ljung.

John Henrics logistik hanteras vid en av Nowaste Logistics högteknologiska terminaler på Tostarpområdet i Helsingborg där man delar på resurserna med ett antal andra verksamheter. Vid starten 2008 var John Henric var en renodlad e-handelsaktör, men är nu en omni-partner med både e-handelskunder och butiker.

– I takt med att John Henric har utvecklats som bolag har även kraven och utmaningarna ökat. Nowaste är rätt partner för att hjälpa oss lösa dessa utmaningarna och lyfta oss till nästa steg, säger Tobias Neumann, Supply Chain Manager på John Henric.

Tidigare under året har ett antal andra kunder till Nowaste Logistics förlängt sina avtal, däribland som Björn Borg, Brothers, Polarn O. Pyret och Panduro Hobby.

Fler nyheter

”Lagerpersonal vill ha mer AI, automation och andra stödjande tekniker”

En ny global studie från Zebra Technologies visar att oron bland lageranställda ökar – både vad gäller arbetsmiljö och möjligheten att möta verksamhetens mål. Allt fler upplever att de utför arbetsuppgifter som borde vara automatiserade, samtidigt som säkerheten brister på ett överbelastat lagergolv. Studien pekar på att intelligent automation, AI och mobila teknologier inte längre är framtidsvisioner, utan en direkt nödvändighet.

Läs mer »

Åtta av tio yngre e-handelskunder upplever leveransproblem enligt ny studie

Den globala leverantören av logistiklösningar, Descartes Systems Group, har just publicerat resultaten från sin fjärde årliga konsumentstudie av e-handelns hemleveranser. Studien visar att konsumenter i åldern 18-35 år är de som bidrar mest till tillväxten på en avtagande marknad. Samtidigt har de yngre konsumenterna mer negativa leveransupplevelser.

Läs mer »