Fr.v. Magnus Schultz och Peter Landenberg.

Langebæk expanderar med kontor i centrala Stockholm

Som en del av sin långsiktiga expansion i Sverige öppnar konsultföretaget Langebaeks svenska bolag – Langebæk Consulting AB – ett kontor på Vasagatan 7A i centrala Stockholm.

Det nya kontoret kommer att ledas av Langebaek Consultings vd, Peter Landenberg med huvudkonsulten Magnus Schultz.

– Vi har under många år varit rådgivare åt kunder som Lyko, Coop, Axfood, Elgiganten, Ahlsell, Martin & Severa. Med etableringen av ytterligare en svensk filial kan vi ge ännu bättre support till våra kunder och vara närmare projekten under deras genomförande, säger Peter Landenberg.

Langebæk grundades i Danmark och etablerade sitt första svenska kontor i Västerås redan 2018, vilket flyttades till Örebro 2022. Med tillskottet av det nya kontoret på Vasagatan 7A i Stockholm siktar Langebæk på att öka sin närvaro och bättre försörja kunder och projekt över hela Sverige.

Driv innovation inom logistik och skandinaviska synergier

I takt med att fler företag söker innovativa lösningar relaterade till nya anläggningar, automatisering och processer kommer Langebæk att behålla sitt fokus på befintliga tjänster och samtidigt erbjuda möjligheter inom nyare områden.

– Expansionen till Stockholm är i linje med vår vision om att stärka synergier över nationsgränserna. Genom att ha närvaro i flera skandinaviska städer kan vi bidra till våra kunders konkurrenskraft och utveckla exceptionella logistiklösningar, säger Peter Landenberg.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »