Mari Låtun Stebekk ny Sales Manager, Integrated Solutions, Swisslog

Swisslog förstärker ytterligare sin nordiska försäljningsorganisation med rekryteringen av Mari Låtun Stebekk till rollen som Sales Manager Integrated Solutions i Norge. 

– Just nu lär jag mig vår organisation och alla våra produkter och lösningar. Swisslog har verkligen en helt unik produktportfölj. Med lösningar som spänner över allt från conveyorsystem till större integrerade automationsinstallationer som t ex innehåller Tornado miniload-kranar, Vectura pallkranar och mängder av olika kombinationslösningar där vi integrerar de bästa lösningarna på marknaden, säger Mari. 

Hon berättar att hon är positivt överraskad av bredden och djupet i Swisslogs utbud. Mari understryker även vikten av att ha ett varuförsörjningsperspektiv, där huvudfokus läggs på att förbättra kundernas totala lönsamhet, inte enbart på kostnadsbesparingar i lagret. 

– Målsättningen är att hjälpa kunderna att öka sin konkurrenskraft, inte enbart leverera lösningar som ger en mer kostnadseffektiv lagerdrift. För att lyckas måste vi ta ett supply chain perspektiv där vi bidrar till värdeskapande i form av snabbare och mer precisa leveranser till kundens kund och inte minst en enkel och effektiv returhantering, något som just nu är en särskilt stor utmaning för e-handeln.

Mari Låtun Stebekk har en examen i Logistics, Materials and Supply Chain Management från Norwegian Business School. Hon har stor erfarenhet av att arbeta med logistikoptimering och har ledarerfarenhet från olika roller inom inköp, försäljning, marknad och analys. Närmast kommer Mari från rollen som inköpschef på Hydroscand Norge där hon och hennes team ansvarade för det strategiska och operativa inköpsarbetet. Dessförinnan arbetade Mari under sju år i olika roller på konsultföretaget Norwegian Logistics AS.

– Det är ett privilegium att få jobba tillsammans med så många duktiga medarbetare i ett spännande bolag och på en snabbväxande marknad. Det är mycket att sätta sig in i och jag känner mig enormt laddad inför uppgiften. Nu ska vi bli den självklara marknadsledaren på den norska marknaden!

Fler nyheter

Stadigt växande marknad för fjärdepartslogistik

Uttrycken fjärdepartslogistik (4PL) och Lead Logistics Provider (LLP) lär ha myntats 1996 av Bob Evans, som då var konsult på Arthur Andersen (numera Accenture). Han definierade dessa båda uttryck som benämningar på en integratör som med resurser, kapacitet och sin egen och andra organisationers teknik designar, bygger och opererar omfattande lösningar i försörjningskedjan.

Läs mer »

Jula investerar i en AutoStore-lösning

Butikskedjan Jula växer snabbt både med fler fysiska butiker och en snabbt ökande e-handel. Med målet att både komprimera sin lagerhållning och samtidigt öka effektiviteten i plocket i centrallagret i Skara har Jula fattat beslut om att investera i en Autostore-lösning från Element Logic.

Läs mer »

Trafikanalys: Elektrifierade lastbilar ökar kraftigt kommande år

Statistikmyndigheten Trafikanalys uppger i en ny rapport att antalet nyregistrerade fordon kommer fortsatt att ligga på låga nivåer under 2024, men öka igen under 2025-2027 i takt med ett förbättrat konjunkturläge. En annan slutsats är att elektrifieringen av lastbilar fortsätter i snabb takt där även tunga eldrivna lastbilar köps i allt högre grad.

Läs mer »