NR #2 2021 UTE NU: “Framtidens lager- och materialhantering”

Ett toppat #2/2021 av Supply Chain Effect har landat. Temat denna gång är Framtidens lager och materialhantering, med bland annat en intervju med Nelly Groups vd, Kristina Lukes som storsatsar på logistik- och varuförsörjning. Dessutom möter vi Ahlsells Chief Digital Officer, Lars Gezelius som tillsammans med sina +60 medarbetare driver en digitalisering och e-handelsutveckling värd att applådera och inspireras av. Vi intervjuar även Maria Stjärne, Head of Sales, Nordic på Swisslog om den växande utbredningen av micro-fullfilment och vi möter Sveriges “Dr Warehousing” Joakim Kembro, Lunds universitet samt Daniel Dombach, Zebra Technologies lagerguru. Dessutom fördjupar vi orsakerna bakom det stora intresset för realtidsvisibilitet i försörjningskedjan i en intervju med Shippeos Jonatan Rajala. I tillägg till allt detta bjuder vi på insiktsfulla och skarpa krönikor av Henric Hasth, vd Toyota Material Handling Sweden, Hans Berggren, vd PipeChain Group och Jim Bralsford, Senior Industries Strategy Director, 3PL, på Blue Yonder samt tankeväckande texter om hur man bygger en hållbar e-handel (av forskarna Daniel Hellström, John Olsson, Josephine Darlington, Lovisa Westblom och Klas Hjort). I ett referat från ett längre rundabordssamtal presenterar vi huvudslutsatser kring “Hur vi bättre kan dela och använda supply chain data” – i samtalet deltog bland annat Nina Wenell, Johan Jemdahl och Henric Hasth.

Ladda ner pdfen eller prenumerera på magasinet: https://sceffect.se/sce2-2021/

Trevlig läsning!

Stefan Karlöf, chefredaktör

Fler nyheter

”Vi ska vara den digitala ledaren i branschen”

I januari 2020 tillträdde Lars Gezelius befattningen som Chief Digital Officer på anrika Ahlsell. Bolaget startade redan 1877 och är idag Nordens största leverantör av produkter och relaterade tjänster inom bland annat vatten & avlopp, värme & sanitet, ventilation, isolering, el, kyl, bygg, och en hel del annat. Företaget är sedan decennier omtalat för sin effektiva logistik ­– en logistik som handlar allt mer om att hantera en växande e-handel och utveckla digitala och automatiserade lösningar.

Läs mer »