nShift/Mina Paket samarbetar med iBoxen

– Alla svenska konsumenter som e-handlar regelbundet använder nShifts app Mina Paket­ för att spåra sina beställningar. För oss är det viktigt att nå ut till slutkonsumenten oavsett vilken transportör som levererar paket­en. Därför är det en självklarhet för oss att ingå ett samarbete med nShift och Mina Paket­, säger Anders Holm, CCO på iBoxen med anledning av samarbetet.

iBoxens infrastruktur med boxar är öppen för samtliga transportörer på marknaden och nu blir iBoxen partner till den marknadsledande paket­spårningsappen Mina Paket­. Alla paket­ som ska levereras till iBoxens leverans­boxar ska enkelt kunna spåras i appen Mina Paket­. Mina Paket­ har miljontals användare, som spårar hundratusentals paket­ dagligen, och är en viktig del i det nordiska ekosystemet för e-handeln. Idag kan man som slutkonsument spåra paket­ från mer än 20 olika transportörer. Inom ett par år kommer iBoxen se till att alla svenska hushåll har en leverans­box nära sin bostad eller där de dagligen passerar. Från och med nu ska iBoxen tillsammans med Mina Paket­ nå ut med information om leverans­er som ska till iBoxens leverans­boxar.

– Att två transportörsneutrala aktörer tillsammans kan göra det ännu enklare för alla oss som handlar på nätet känns verkligen som en win-win, säger Axel Lindgren e-handelsexpert på nShift.

Fler nyheter

”Lagerpersonal vill ha mer AI, automation och andra stödjande tekniker”

En ny global studie från Zebra Technologies visar att oron bland lageranställda ökar – både vad gäller arbetsmiljö och möjligheten att möta verksamhetens mål. Allt fler upplever att de utför arbetsuppgifter som borde vara automatiserade, samtidigt som säkerheten brister på ett överbelastat lagergolv. Studien pekar på att intelligent automation, AI och mobila teknologier inte längre är framtidsvisioner, utan en direkt nödvändighet.

Läs mer »

Åtta av tio yngre e-handelskunder upplever leveransproblem enligt ny studie

Den globala leverantören av logistiklösningar, Descartes Systems Group, har just publicerat resultaten från sin fjärde årliga konsumentstudie av e-handelns hemleveranser. Studien visar att konsumenter i åldern 18-35 år är de som bidrar mest till tillväxten på en avtagande marknad. Samtidigt har de yngre konsumenterna mer negativa leveransupplevelser.

Läs mer »