nShift/Mina Paket samarbetar med iBoxen

– Alla svenska konsumenter som e-handlar regelbundet använder nShifts app Mina Paket­ för att spåra sina beställningar. För oss är det viktigt att nå ut till slutkonsumenten oavsett vilken transportör som levererar paket­en. Därför är det en självklarhet för oss att ingå ett samarbete med nShift och Mina Paket­, säger Anders Holm, CCO på iBoxen med anledning av samarbetet.

iBoxens infrastruktur med boxar är öppen för samtliga transportörer på marknaden och nu blir iBoxen partner till den marknadsledande paket­spårningsappen Mina Paket­. Alla paket­ som ska levereras till iBoxens leverans­boxar ska enkelt kunna spåras i appen Mina Paket­. Mina Paket­ har miljontals användare, som spårar hundratusentals paket­ dagligen, och är en viktig del i det nordiska ekosystemet för e-handeln. Idag kan man som slutkonsument spåra paket­ från mer än 20 olika transportörer. Inom ett par år kommer iBoxen se till att alla svenska hushåll har en leverans­box nära sin bostad eller där de dagligen passerar. Från och med nu ska iBoxen tillsammans med Mina Paket­ nå ut med information om leverans­er som ska till iBoxens leverans­boxar.

– Att två transportörsneutrala aktörer tillsammans kan göra det ännu enklare för alla oss som handlar på nätet känns verkligen som en win-win, säger Axel Lindgren e-handelsexpert på nShift.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »