– Alla svenska konsumenter som e-handlar regelbundet använder nShifts app Mina Paket för att spåra sina beställningar. För oss är det viktigt att nå ut till slutkonsumenten oavsett vilken transportör som levererar paketen. Därför är det en självklarhet för oss att ingå ett samarbete med nShift och Mina Paket, säger Anders Holm, CCO på iBoxen med anledning av samarbetet.
iBoxens infrastruktur med boxar är öppen för samtliga transportörer på marknaden och nu blir iBoxen partner till den marknadsledande paketspårningsappen Mina Paket. Alla paket som ska levereras till iBoxens leveransboxar ska enkelt kunna spåras i appen Mina Paket. Mina Paket har miljontals användare, som spårar hundratusentals paket dagligen, och är en viktig del i det nordiska ekosystemet för e-handeln. Idag kan man som slutkonsument spåra paket från mer än 20 olika transportörer. Inom ett par år kommer iBoxen se till att alla svenska hushåll har en leveransbox nära sin bostad eller där de dagligen passerar. Från och med nu ska iBoxen tillsammans med Mina Paket nå ut med information om leveranser som ska till iBoxens leveransboxar.
– Att två transportörsneutrala aktörer tillsammans kan göra det ännu enklare för alla oss som handlar på nätet känns verkligen som en win-win, säger Axel Lindgren e-handelsexpert på nShift.