Jonas Kolehmainen tillträder som ny vd för PostNord TPL den 1 januari 2023.

Ny vd för PostNord TPL

Jonas Kolehmainen har utsetts till ny vd för PostNord TPL, ett dotterbolag inom PostNord. Kolehmainen har en bred erfarenhet inom logistikbranschen och kommer närmast från Snusbolaget Norden AB /Haypp Group AB där han haft rollen som Chief Logistics Officer (CLO).

– Jonas har en dokumenterad god förmåga när det kommer till utveckling och förändringsarbetet samt en mycket god erfarenhet och kunskap inom logistikfrågor. Jonas har ett driv och är en kommunicerande chef som har förmåga att utveckla den verksamhet han befinner sig i. Vi är glada att hälsa Jonas Kolehmainen välkommen till PostNord och PostNord TPL, säger Mathias Krümmel, vd, PostNord Sverige.

– Jag känner väl till PostNord verksamhet och TPL från mina olika roller inom logistik som kund och beställare. Att nu få jobba med ett så erkänt och branschledande varumärke som PostNord och genom TPL bidra till hela affären är en positiv utmaning som jag ser fram emot, säger Jonas Kolehmainen.

PostNord TPL är ett 3PL-bolag som erbjuder logistiklösningar hela vägen från producent till konsument. Utifrån kundernas unika förutsättningar och behov används flexibla lösningar för att skapa kundanpassade logistiklösningar. Allt från transporttjänster, lagringstjänster och olika typer av administrativa och digitala tjänster.

Jonas Kolehmainen tillträder sin tjänst som vd för TPL den 1 januari 2023.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »