Anders Bartholin, Partner på Langebæk.

Optilogic och Langebæk i strategiskt samarbete

Langebaek och Optilogic etablerat ett strategiskt partnerskap med ambitionen att leverera ett ökat värde till nordiska kunder genom ett erbjuda en kombination av Optilogics teknologilösningar och Langebaeks expertis inom Supply Chain Design.

Som en del av det strategiska partnerskapet kommer Langebaek använda Cosmic Frog som Supply Chain Design-teknologi och leverera professionella tjänster på uppdrag av Optilogic. Samarbetet innebär marknaden erbjuds en kombination av Optilogics supply chain design-teknologi och Langebaeks expertis inom områden som nätverksoptimering, kapacitetsplanering och lagerstrategi.

– Vi är glada över att ingå detta strategiska partnerskap med Langebaek. I partnerskap med Langebaek kan vi utöka vår närvaro i Europa, säger Max Mascarenhas, Global Strategic Relationships på Optilogic.

– Partnerskapet kommer hjälpa oss att ge våra kunder möjlighet att effektivisera processer, förbättra analysen av försörjningskedjor och fatta bättre affärsbeslut. Vi har arbetat med Supply Design i många år, och vi är mycket glada över att fortsätta resan med Optilogic. Vi ser partnerskapet som en viktig tillgång för vårt erbjudande på den nordiska marknaden, säger Anders Bartholin, Partner på Langebæk.

Optilogic grundades 2018 och erbjuder mjukvara för supply chain design. Företaget är verksamt globalt och har kontor över hela USA, Kanada och Storbritannien.

Langebæk är ett ledande skandinaviskt konsultföretag inom områdena supply chain management, logistikoptimering och lagerhållning som erbjuder rådgivning på strategisk och operativ nivå baserat på fakta, analyser och beprövade processer.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »