Oracle introducerar nya AI-drivna logistik- och orderhanteringsfunktioner i sin molnbaserade mjukvarusvit Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM) för att hjälpa företag att öka effektiviteten och hållbarheten i globala logistikkedjor.
Uppdateringarna av Oracle Transportation Management (OTM), Oracle Global och Oracle Order Management har gjorts för att förbättra kundnöjdheten genom att öka visibiliteten, reducera kostnader och transportrelaterade utsläpp.
– För att navigera i ett allt mer komplext globalt landskap behöver logistikchefer flexibla och effektiva processer som kan hjälpa dem att bredda och stärka sina leverantörsnätverk, anpassa transport- och logistikstrategier och ligga steget före legala förändringar, säger Srini Rajagopal, vice vd för logistikproduktstrategi på Oracle och han fortsätter:
– De nya AI-styrda funktionerna i Oracle Cloud SCM hjälper våra kunder att hantera utmaningarna genom att tillhandahålla de datastyrda insikter som behövs för att smidigt hantera transport-, global handels- och distributionsprocesser, hantera regelefterlevnad och öka återhämtningen och hållbarheten i hela logistikkedjan.
De senaste uppdateringarna i Oracle Cloud SCM består bland annat av AI styrda funktioner för orderuppskattning, uppskattning av transittider, kalkylering av transportutsläpp, rapportering av handelsincitament, returöversikt, kontroll av artikeltillgänglighet och en hel del annat.