PostNord förnyar avtal med Staples i Sverige och Danmark

PostNord sluter ett fyraårigt avtal med Staples – en av världens största leverantörer av kontorsmaterial. Sedan 2017 har Staples och PostNord samarbetar och nu stärks och förlängs detta med leveranser både till företag och privatpersoner.

– Det är kul att vi får fortsatt förtroende från Staples att leverera deras varor. Tillsammans med Staples har vi redan utvecklat våra tjänster så att vi kan bli mer effektiva och öka nyttan för våra kunder. Till exempel har Staples varit bidragande till utvecklingen av vår portal. Vi ser att användandet av den har minskat returer från kunder, vilket i sin tur leder till minskade utsläpp och onödig resursförbrukning. Nu tittar vi på nya tjänster att utveckla tillsammans, säger Carl-Anders Keller, Försäljningsdirektör, PostNord.

Staples Solutions är en av Europas största leverantörer av kontors- och förbrukningsmaterial och finns både online, i butik och når kund via en stor säljkår. I Europa finns bolaget representerat i Sverige, men också i Danmark, Norge, Finland, Portugal, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Belgien, Holland, Tjeckien, Ungern, Luxemburg och Polen.

– Vi har varit väldigt nöjda med PostNords tjänster där kvalitén förbättrats ytterligare de senaste åren. Vårt gemensamma arbete och fokus på att vara proaktiva i vår dialog med våra kunder för att skapa en bättre köpupplevelse har också spelat in.  För oss med stora volymer behöver vi en partner med ett bra logistiknätverk och goda flexibla leveranser, säger Patrik Schedvin, VD Staples Sweden & Denmark.

Det nya avtalet slöts med startdatum 1 februari 2020 och löper fram till januari 2024. Även i Danmark har Staples och PostNord slutit ett nytt fyraårigt avtal.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »