Tobias Olbers, Unifaun, samarbetar med Supply Chain Effect kring nytt koncept.

SCE600SEC. – samarbete för lättillgänglig inspiration och supply chain kunskap

Hur påverkas Supply Chains av digitalisering, hållbarhet och e-handels framfart? I ett samarbete mellan Supply Chain Effect och Transport Management-företaget Unifaun presenteras under ett par månader 2021 ett tiotal filmade intervjuer kring dessa ämnen. Supply Chain Effects chefredaktör, Stefan Karlöf intervjuar spännande personer som ägnar tid och energi åt att utveckla framgångsrika logistikkedjor. 

– Vi är väldigt nöjda med att kunna dela de här intressanta intervjuerna med befintliga och potentiella kunder. Vår ambition är att de ska leda till nya tankar och diskussion för att över tid skapa ännu bättre och mer hållbara logistikkedjor, säger Unifauns marknadschef Tobias Olbers om samarbetet med Supply Chain Effect.

Respektive intervju är maximalt tio minuter – 600 sekunder – lång och genomförs på engelska. Materialet är tillgängligt för alla som är intresserade av att inspireras kring olika Supply Chain-perspektiv.  

– När vi på grund av nuvarande pandemi inte kan träffas som vanlig är intervjuer på distans en bra lösning. Det är att de ämnen vi lägger extra tid på i intervjuerna; digitalisering, hållbarhet och e-handel har en stor påverkan på försörjningskedjorna. Med SCE600SEC. inspireras du som tittare av seniora personer som delar med sig av hur de tänker kring dessa centrala frågor, säger Stefan Karlöf och betonar att SCE600SEC. är ett koncept som framöver kommer att genomföras med fler partners.

I de två första intervjuerna medverkar Sonats vd Mattias Norin samt Guillaume Caron, Supply Chain Manager på FLIR Systems. Se intervjuerna här!

Se en introtrailer för intervjuserien!

Fler nyheter

Iptor förvärvar The Mesa Group

Svenskgrundade mjukvaru- och konsultbolaget Iptor förvärvades för ett drygt år sedan av tyska Bregal Unternehmerkapital, vilket har möjliggjort att företaget nu har formulerat och initierat en tillväxtstrategi – Iptor 22 Strategic Growth Plan – som är inriktad på en beslutsam global tillväxt. Det första förvärvet enligt den nya strategin blev The Mesa Group.

Läs mer »