Tobias Olbers, Unifaun, samarbetar med Supply Chain Effect kring nytt koncept.

SCE600SEC. – samarbete för lättillgänglig inspiration och supply chain kunskap

Hur påverkas Supply Chains av digitalisering, hållbarhet och e-handels framfart? I ett samarbete mellan Supply Chain Effect och Transport Management-företaget Unifaun presenteras under ett par månader 2021 ett tiotal filmade intervjuer kring dessa ämnen. Supply Chain Effects chefredaktör, Stefan Karlöf intervjuar spännande personer som ägnar tid och energi åt att utveckla framgångsrika logistikkedjor. 

– Vi är väldigt nöjda med att kunna dela de här intressanta intervjuerna med befintliga och potentiella kunder. Vår ambition är att de ska leda till nya tankar och diskussion för att över tid skapa ännu bättre och mer hållbara logistikkedjor, säger Unifauns marknadschef Tobias Olbers om samarbetet med Supply Chain Effect.

Respektive intervju är maximalt tio minuter – 600 sekunder – lång och genomförs på engelska. Materialet är tillgängligt för alla som är intresserade av att inspireras kring olika Supply Chain-perspektiv.  

– När vi på grund av nuvarande pandemi inte kan träffas som vanlig är intervjuer på distans en bra lösning. Det är att de ämnen vi lägger extra tid på i intervjuerna; digitalisering, hållbarhet och e-handel har en stor påverkan på försörjningskedjorna. Med SCE600SEC. inspireras du som tittare av seniora personer som delar med sig av hur de tänker kring dessa centrala frågor, säger Stefan Karlöf och betonar att SCE600SEC. är ett koncept som framöver kommer att genomföras med fler partners.

I de två första intervjuerna medverkar Sonats vd Mattias Norin samt Guillaume Caron, Supply Chain Manager på FLIR Systems. Se intervjuerna här!

Se en introtrailer för intervjuserien!

Fler nyheter

ODA erbjuder sin logistiklösning till andra dagligvaruaktörer – ”Logistigs as a Service”

Norska Oda Group, som förvärvade Mathem 2024 och fusionerade verksamheten med Oda Norge, etablerar ett eget affärsområde för att sälja sin logistiklösning som ”Logistics-as-a-Service” (LaaS). Logistiklösningen kommer att erbjudas andra europeiska dagligvaruaktörer som bedriver e-handel. Enligt Oda har branschen svårt att få sin e-handel lönsam på grund av att logistiken är för komplex, leveransfönstren för smala och marginalerna för låga.

Läs mer »

Nordens största AutoStore i butik – från Element Logic

I sin nya butik i Sofiemyr utanför Oslo installerar norska biltillbehörsföretaget Thansen i samarbete med Element Logic Nordens största AutoStore-lösning i butik. Syftet är att öka Thansens lagerkapacitet, bygga en smidigare logistikhantering och skapa en bättre kundupplevelse.

Läs mer »