Stark Group ruttplanerar med Descartes molnlösning

Nordens största återförsäljare och distributör av byggmaterial, STARK GROUP, väljer Descartes molnbaserade lösning för ruttplanering – en affär som innebär att Descartes system för dynamisk ruttplanering för första gången implementeras i Skandinavien. 

– Våra kunder lägger stor vikt vid snabba, exakta och flexibla leveranser. Vårt mål är att leverera enligt avtal och erbjuda hög kundservice. Det är därför som vi i Norge, Sverige och Finland kompletterar vår lösning i Danmark med ruttplanering från Descartes, säger Per Rimkjær, Project & Transport Manager hos STARK GROUP.

Descartes ruttplanering gör det möjligt för dotterföretagen Beijer Byggmaterial och STARK Finland att optimera användandet av sina distributörers bilar. Det blir möjligt att följa leveranserna i realtid och direkt avisera kunden om förseningar uppstår. Dessutom ingår verktyg för systematisk uppföljning.

– Vi är glada och stolta över att kunna bidra till STARK GROUPs utveckling och framgång. Vår molnbaserade ruttplanering är en lösning med stor funktionalitet och den kommer ge STARK GROUP flera möjligheter som underlättar ruttplaneringen, säger Lars Persson, Sales Director Nordic Region på Descartes.

Fler nyheter

”Lagerpersonal vill ha mer AI, automation och andra stödjande tekniker”

En ny global studie från Zebra Technologies visar att oron bland lageranställda ökar – både vad gäller arbetsmiljö och möjligheten att möta verksamhetens mål. Allt fler upplever att de utför arbetsuppgifter som borde vara automatiserade, samtidigt som säkerheten brister på ett överbelastat lagergolv. Studien pekar på att intelligent automation, AI och mobila teknologier inte längre är framtidsvisioner, utan en direkt nödvändighet.

Läs mer »

Åtta av tio yngre e-handelskunder upplever leveransproblem enligt ny studie

Den globala leverantören av logistiklösningar, Descartes Systems Group, har just publicerat resultaten från sin fjärde årliga konsumentstudie av e-handelns hemleveranser. Studien visar att konsumenter i åldern 18-35 år är de som bidrar mest till tillväxten på en avtagande marknad. Samtidigt har de yngre konsumenterna mer negativa leveransupplevelser.

Läs mer »